Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChristerN
Ja, hur gör man det på en xc70 -09?
Har testat med den klassiska säkerhetsnålen men jag får inte strålen att komma högre upp på vindrutan.
Tips?
Gör jag fel? (mycket troligt!)
av Slezii
Har du de munstykerna som dimmar så går inte det att ställa. Volvo bytter ut de till gammla modelen (vanliga med 2 tunna rör) och de går att ställa.
På min 07-a satt de värdelösa dimm munstyckerna, rutan var aldrig blöt mer än 20 cm längst ner på rutan och på resten gick torkaren på torr ruta.
Finns massa skriverier om det här,om du söker på det så kan du läsa länge:)))
av ChristerN
Tack, tyckte jag hade sökt... Sorry :o
Användarvisningsbild
av akterspegel
gör dom det på goodwill?
jag frågade när jag servade min och serviceteknikern sade att dom inte bytte på goodwill.

Dom fungerar fint upptill ca 50Km/h sedan är det somsagt bara blött nertill på rutan..
Användarvisningsbild
av Guru
Min bil är byggd 1-2veckor innan man bytte tillbaka till den gamla designen. Bytte själv, hur lätt som helst och tog 5 min.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Vad kostar ett par munstycken och har du artikelnummer?
Är dom munstyckena som används idag identiska med de som användes före duschmunstyckena?
Jag har tyvärr inte elvärmda munstycken finns det förberett i motorrummet för det?
Användarvisningsbild
av akterspegel
Det låter riktigt bra! det är värre med frusna munstycken än dålig stråle i höga hastigheter tycker jag om jag måste välja.
Är det förberett elektriskt och programmässigt då menar du?
Bara att plugga i och slå på rutvärmen?
av Jimpen89
Camel skrev:Spolarmunstycke med inbyggd värme har nr 30655152. Befintliga genomföringar i huven och packningar används. Befintligt 2-pol kontaktstycke för elanslutning finns innanför vänster framskärm på plåten bakom vänster strålkastarhus. Ledningsfärgerna är blå-grå (för plus) och svart-orange (för stomanslutning). Matning sker från befintligt relä via säkring F21 i elcentralen i motorrummet. Om säkring saknas sätt i en 10A säkring i denna position. Original får munstyckena el hela tiden när man kör. Original finns en kabelmatta i skyddsslang mellan munstyckena ner via huvgångjärnet på vänster sida till kontaktstycket. Vet ej nummer på den. Det går lika bra att dra eget kablage. Använd en skyddsslang vid gångjärnet isf. Ingen mjukvara behövs. Kolla först om det kanske finns en komplett sats med munstycken+kablage hos ÅF.

från tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=72299

Kan någon bena ut vad artikelnumren innehåller för del?
Som jag ser det har vi flera olika bud nu om man tittar i tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... rmunstycke

31301523
31301524
31301520
31301519
30655152
Senast redigerad av 1 Jimpen89, redigerad totalt 0 gånger.
av ak84
Sprutar dom eluppvärmda munstyckerna högre upp på rutan än de som sitter från början på en v70II-09a?

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]