Har själv varit mycket skeptisk till det här med diesel just på grund av att det släpper ut saker jag helst vill slippa få in i bilen när jag kör och då tycker jag att det är att föregå med gott exempel och hålla sig ifrån det om det är möjligt. Bensin lastbilar finns ju inte längre.
Men blivit kallad miljö bov och annat mindre kul kommentarer som du som åker miljöbov bil kan åka och liknande, av ett företag jag gjort jobb åt för att jag kör en bensin bil. Samt inte fått visa den för en beställare som vi inte längre gör jobb åt.
Och vad händer :D :D :D
Så dyker det åter upp att diesel är farligt. Skulle vara kul att se vad dom säger snart :D
Har redan sänt över den här artikeln i höstas och sen inte hört ett ljud om bensin bil av dom. :D
http://www.teknikensvarld.se/2012/06/14 ... eselbilar/
Min pappa säger att så här har det varit sen 60 talet då var det helt ofarligt med diesel avgaser ett tag det ansåg att man kunde köra med det i garage och jobba där utan fara. Sen vart det livs farligt på 80 talet var det lugnare igen. Och sen var det livs farligt och nu miljöbilar.
Och nu håller det tydligen på att ändras igen. För att bli farligt ett tag.
Intressant att Oslo först gynnade diesel och sen ströp åt. Undras om dom bara förbjöd eller passa på att ta lite betalt för det också.
Kommer troligen fortsätta så här till oljan är slut.
Tror själv mest på vätgas. Men den verkar det som man inte vill att den ska användas att driva bilar på. Såg ett program med en uppfinnare som tillverka vätgas själv hemma med solceler och vindkraftverk i programmet samt hade konverterat en Saab så den gick på hemmagjord vätgas. Om nu programmet var sant och riktigt. Har dock inte hört något mer om det sen dess? Kanske blir det visionen om små kärn reaktorer i bilar som blir lösningen? Fans ju på förslag av ford under 50 talet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Nucleon
Intressant diskussion kanske starta en omröstning av moderatorn och se vad medlemmarna röstar i frågan?
Med vänlig hälsning,
Andis