Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
Försökte att dra igång värmaren från Tyskland imorse (jag är på tjänsteresa och frugan hemma) och det funkar inte alls.

Kanske inte är meningen att man ska kunna göra det från såpass långt avstånd, men å andra sidan kunde man ju hoppats att den digitala världen är liten. Trökigt samtidigt att man inte ens kan göra det via websidan.

Och ja, jag har samma bekymmer med Android (Galaxy S3) och temperaturvisning.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kan dra igång värmaren via hemsidan.. Och avstånd ska inte ha betydelse för värmaren tror jag. Hur länge har du varit borta? Efter 3 dagar går bilen ju in i sparläge på uppkopplingen och "lyssnar" bara av en gång i timmen. Då funkar inte direktstart så bra, men man ska ju kunna ställa in en tid för senare start.

Efter ytterligare 11 dagar går bilen in i viloläge och man kan inte alls komma åt den från appen.
Lite drygt om man är utomlands mer än 2 veckor och t.ex kommer hem och tänkt sig en varm bil på långtidsparkeringen.. tji fick man..
Användarvisningsbild
av joel80
Samma sak här.. -14 står det.. och det stämmer ju ganska bra. :D
Fast visst vore det bättre att ha bilens egna temp.. inne och ute.
Användarvisningsbild
av joel80
Vart sitter temperaturgivaren på en nyare V70?
Funderat på hur störd den blir av varm motor och av andra yttre påverkan.. sol m.m.
av MrNorth
joel80 skrev:
MrNorth skrev:Har inga problem med nya appen (iOS). Dock undrar jag varför man lade ner tid och pengar på att göra om en fullt fungerande app, om inga nya större features släpptes? Är ju möjligt att man i samma veva gjorde om den interna arkitekturen, men till vilket syfte då?

Hade hellre sett man satsade pengarna på ett öppet API eller en HTML-5 sida så alla plattformat kan komma med (t.ex. Windows Phone 8).

/S
Om jag förstått rätt har dom släppt en app till windows phone nu.. De har i allafall en sån ikon:
http://www.volvocars.com/intl/sales-ser ... e-app.aspx

Ahaa ja det är ju kul att de gör så mycket reklam om detta till sina kunder. De har både mitt telefonnummer och epostaddress, hade varit shysst att meddela detta på något sätt.

/S
av Raymond
Liten rolig sak. En kollega av meg lånade sin systers (som var på resa) nya V40 denna helgen. Han skulle vara snäll och tvätta den, och for att unngå å låsa upp och igjen bilen konstant under tvättandet la han nycklarna inn i bilen. Hans syster fikk en melding på VOC presis innan hon gick ombord på planet om att bilen var olåst. Va tusan tänkte nog hon, "har han glömt låsa min bil! Tur att jag kan låsa via VOC appen". Så hon låste bilen och stängde sedan av mobilen när hon bordade planet. Med nycklarna inne i bilen i tvätthallen! Och såklart hadde hon även med seg reservnyckeln! Haha, han tyckte inte det var roligt just då, men det ble ju en skitbra historia av det hela! :-D Det löste seg når planet landade och hon fikk ett relativt aggresivt telefonsamtal, hon fick snällt låsa upp bilen via VOC igjen.
Användarvisningsbild
av hållundan
joel80 skrev:Jag kan dra igång värmaren via hemsidan.. Och avstånd ska inte ha betydelse för värmaren tror jag. Hur länge har du varit borta? Efter 3 dagar går bilen ju in i sparläge på uppkopplingen och "lyssnar" bara av en gång i timmen. Då funkar inte direktstart så bra, men man ska ju kunna ställa in en tid för senare start.

Efter ytterligare 11 dagar går bilen in i viloläge och man kan inte alls komma åt den från appen.
Lite drygt om man är utomlands mer än 2 veckor och t.ex kommer hem och tänkt sig en varm bil på långtidsparkeringen.. tji fick man..
Funkade att dra igång den via websidan (när jag surfade från en dator). Det var websidan genom telefonen som inte fungerade, av någon konstig anledning.

Nu får det helt enkelt bli att frugan får skaffa sig en ny telefon, så får hon ha installera appen själv och värma när hon behöver. :)
Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]

Kollade med multimeter och satte den på 20 v[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket int[…]

Gäller det den nuvarande generationen V60 f[…]