Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
Hej och välkommen till Jagrullar!!

Om jag förstår dig rätt så vill du bytta de högtalare som sitter instrumentpanelen? de största som går ner där är ett par 4.25 som precis går ner i hålet så mycket att du får på gallret igen. Om det är i framdörrarna du ska byta så är det 5,25 högtalarna som passar rakt på. Hoppas det blev lite lättare nu annars å e det bara fråga på eller pma mig.
av benka1
Lite svårt i framdörrarna eftersom det sitte plastdistanser inbyggd i orginal högtalarna-
Sätter man dit andra så tar rutan i magneten :-(O)
/benka
Användarvisningsbild
av Nightmare89
benka1 skrev:Lite svårt i framdörrarna eftersom det sitte plastdistanser inbyggd i orginal högtalarna-
Sätter man dit andra så tar rutan i magneten :-(O)
/benka
Me tanke att de plastdistanserna du har sitter med 2 klutar lim så e det inge problem och NEJ de tar inte i rutan då jag sj kör utan distanser och ett par Dls högtalare med fläskiga magneter.

Sen bror det med på hur djup högtalarna är men den ska ju va redigt djup för att ta i.
Haft utan distans på båda mina bilar. 98 och 03a
av benka1
Går ej på min -98 ialla fall! det tar i när halva rutan är nere.
Bytte orginal för att den högra va spräckt och satt dit 2st center från proson o dom har ej nån fläskig magnet direkt ska försöka få tag orginal från skroten bra mycke bättre ljud i orginal,för mycke bas o skrigigt mellanregister i proson som ej är gjord för att sitta i en bil.
/benka
av benka1
Missa distanserna-alltså gick det att plocka bort dom?
Synd för jag kasta den som va trasig!

Du mer än antyder att det inte skulle finnas[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]