Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick själv ett otroligt bra pris (enligt min mening) på min XC70 D4 awd. Jag köpte den dock i december, då brukar dom flesta vilja sälja för att få ett bra avslut och visa så bra siffror som möjligt inför bokslut med mera. Dock bara en teori:-)
dst02 skrev:E bil byggd precis innan långhelg/semester alternativt direkt efter semester etc kan man ju försöka tajma in att inte få, kan va bättre än rabatter.
Är det risk för måndagsexemplar vid dessa tilfällen, eller hur menar du?
Guligan: Kan de nog bli, efter semestrar då folk inte är sugna på att börja jobba å fortfarande är i "semestermode", lite ringrostiga och lätt bygger sämre kvalitet. Eller precis innan semester då alla bara vill hem å skiter i de mesta :P .
[quote="dst02"] är i "semestermode"quote]

Hmm, kan vara så. Jag var definitivt i "semestermode" i måndags efter 2,5 veckas julledighet, med mycket glögg och annat gott. Det var inte min mest effektiva dag på jobbet kan jag säga...
många handlare rear ut några bilar i mellandagarna dvs december för att bättra på siffrorna inför årsbokslut.
Jag slog till 27:e dec på en V70 D5 2012 som rullat 5200 mil, den var prissänkt från 295' till 236' dvs 20% rea!!!
jag har inte hittat ngn liknande för det priset ännu, så helt klart nöjd (dessutom en väldigt trevlig bil).

/Patrik
Tack för svaren! En liten följdfråga som slog mig, vad har en ÅF i marginal på en beställningsbil? I en hel del brancher dubblas ju priset i sista led, så är det ju inte här (som tur är), men kan ju alltid vara intressant att veta.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]