Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
Är detta en följd av avregleringen.
Att de nya skall bevisa att även dem kan
få dit bilar.
Kompis hade lite fukt på en bromsledning
och istället för sätta en 2-a så fixa dom sönder den
och han fick körförbud.
En kille satt i bilen och våldbromsa och en annan bände
och knacka så röret börja spruta bromsvätska.
likadant söndra dom handbromsvajerns konstruktion med att
sitta och våldslita i spaken.
Kan nämna att detta var en ny aktör och inte gamla statliga
bilprovningen. ??:-/
Ett väl utfört arbete, må jag säga.
Eftersom bilprovning endast sker en gång per år, eller t.o.m. med 16 månaders intervall som längst vill det till att skiten håller ordentligt när det väl vill till s.a.s..
Sen kan dom väl vara lite finkänsliga, minns när dom helt kallt hamrade upp rosthål i balkarna på gamla Bettan, det kändes i hjärtat.

Bromsar skall dom vara petiga med.
PS. Självklart skall dom vara noga med bärande delar också, även om det känns sorgligt när dom misshandlar ens ögonsten.
Senast redigerad av 1 2444ever, redigerad totalt 0 gånger.
2444ever skrev:Sen kan dom väl vara lite finkänsliga, minns när dom helt kallt hamrade upp rosthål i balkarna på gamla Bettan, det kändes i hjärtat.

Bromsar skall dom vara petiga med.

Ja, rost tycker jag dom faktiskt brukar vara lite löjligt hårda med. Vad är ett 1x1cm (som är 1x1dm när man lämnar bes.) rosthål i en balk jämnfört med läckande bromsar t ex? :roll:
Oftast så är det den gamla personalen från SBP som jobbar kvar på stationen om det är en som övertagits av ett nytt företag men kan tänka mej att dom kanske fått hårdare direktiv av den nya ägaren.
ljudet av ett dött batteri?

https://uploadnow.io/f/wJCCQ6F

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]