Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aneben
Hittade ett litet läckage vid någon givare på insugsröret efter luftfiltret.

Någon som vet vilken del man behöver byta? Det verkar läcka i skarven mellan själva röret och plastbiten som givaren sitter i.

Bild

Bild
av Robban12
Jag har samma grej på min volvo v70 d5 -11 och jag tror det där kommer från oljefilterlådan, det är nån form av ventilation tror jag.
av Raymond
Vevhusventilation. Om jeg inte tar helt fel ble det bytt några rør på kampanj vid kundklage.
Användarvisningsbild
av gooose
Om det inte hänger några oljedroppar på undersidan av röret/kontakten så hade jag inte gjort något den "svettas " bara
och är i så fall inget att bry sig om finns säkerligen annat att lägga kulorna på

//Gooose
av mortimer
Jag har samma på min bil upptäckte jag i helgen. Volvo rekommenderade idag att man limmade anslutningen vilket kändes lite märkligt o fel. Ska det vara så eller skulle man istället kunna sätta dit en O-ring istället ?
av mortimer
Jag har snarlik konstruktion på min anslutning för vevhusventilationen. Drar man isär min så är den koniskt räfflad. Tänkte sätta en o-ring där men var för tjock/stor. Drog istället ett varv med vulktejp och det blev hur bra som helst, tätt och lagom spänst.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]