Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Är som rubrik beskriver en både ny och okunnig bilägare och hoppas att någon snäll person här kan hjälpa mig.
Har innan detta både läst i instruktionsboken samt googlat utan att finna svaret.

Till min fråga, jag köpte min bil genom KVD idag och allt funkade bra tills jag kom hem och skulle låsa dörren på bilen med fjärrnyckeln.
Det funkade bra trodde jag och "plupparna" åkte ner men om jag drar i handtaget på dörren så öppnas bilen. (samma sak på alla dörrar samt bakluckan)
Har också provat att låsa dörren med nyckel manuellt men samma sak händer då när jag drar i handtaget.

Vid test på fjärrlarmet så lyser också den gröna blinkern vilket enligt instruktionsboken indikerar att bilen ska vara låst.

Har redan mailet KVD men de har ju stängt för helgen och jag är inte så sugen på att bilen ska stå på gatan olåst under helgen.

Så frågan är skit bakom spakarna eller om det faktiskt är något fel på bilen?

Tacksam för svar.

Vänligen
Sorosh
Titta på dörrhandtagen, finns det ca 1 x 1 cm svarta fyrkantiga kummin knappar?
Grattis! Då har dy en keyless bil, dvs. du behöver bara ha nyckeln i fickan för att kunna använda den- Bilen låser upp sig när du drar i handtaget. Du kan låsa den genom att trycka på den svarta fyrkanten. Du kan även starta bilen när du sitter i den utan behöva sätta i den i nyckelhålet på instrumentbrädan.
JHg skrev:Titta på dörrhandtagen, finns det ca 1 x 1 cm svarta fyrkantiga kummin knappar?
Grattis! Då har dy en keyless bil, dvs. du behöver bara ha nyckeln i fickan för att kunna använda den- Bilen låser upp sig när du drar i handtaget. Du kan låsa den genom att trycka på den svarta fyrkanten. Du kan även starta bilen när du sitter i den utan behöva sätta i den i nyckelhålet på instrumentbrädan.

Tack så hemskt mycket! Så det var skit bakom spakarna. :)

Trevlig helg!
Fy faan va lyxigt att "råka" köpa en bil med keyless! Det var en funktion jag ville ha men inte kände att jag hade råd med. ;)

Edit:
Måste bara säga att jag gillar det här forumet starkt.. Att någon kan lägga in en, lite av panikfråga kl 23:10 en fredagkväll och få ett hjälpande svar inom 11(!) minuter. Fantastiskt..
Haha! Grattis. Keyless är ett "must have!" Nästan... ;-)
joel80 skrev:Fy faan va lyxigt att "råka" köpa en bil med keyless! Det var en funktion jag ville ha men inte kände att jag hade råd med. ;)

Edit:
Måste bara säga att jag gillar det här forumet starkt.. Att någon kan lägga in en, lite av panikfråga kl 23:10 en fredagkväll och få ett hjälpande svar inom 11(!) minuter. Fantastiskt..

På ett skämtsamt vis kan jag svara med att folk här på forumet e vana vid problem med sina bilar så snabb hjälp när nåt spökar med sin
kära bil är ganska vanligt ;)

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?