Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

matzen10 skrev:
vetten skrev:Tyvärr så har jänkarna kommit efter på bilmarknaden både när det gäller kvalitet och konstruktion.
Dom har aldrig varit ifatt...
Var inte jänkarna först med avgasrening. Brorsan importerade 1974 en Pontiac Firebird 455 sd -74 . Han fick
inte regbesikta med avgasrening. Han var tvungen att bort avgasreningen för att få regbesikta.
av Andis
Men sången från en USA V8 vad säger panelen om den :-) ?

Prova gärna en Ford Flex Ekoboost 360hk 4x4
Tror den skulle passa rätt bra om man vill ha jänkare med europeiska köregenskaper.

Har inte åkt Dogde Journey så kan inte säga något om den.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Andis
Där ser man. Åkte en sån i USA var riktigt Nice bil att åka. Åkte ca 200 mil i den och tycker den höll europeisk standard att åka i. Polaren tog med den hem.
Mycket pigg och rolig att köra också. Speciellt dom som inte vet hur kvick den lilla minibussen är, har blivit riktigt förvånande när polaren gjort kickdown med den.

Med vänlig hälsning,
Andis
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Ta endast med det som behövs
av JohnB
Ja Ford Flex är trevlig, har haft en sådan som hyrbil och funderade faktiskt på att skaffa en ett tag . Soppasnål var den också med tanke på hur jag hanterade högerfoten :twisted: . Hade däremot ingen aning att den var baserad på P2-plattformen. Borde ju öka säkerheten en aning och det borde ju vara det viktigaste i en familjebil.

/John
Användarvisningsbild
av vetten
Som jag skrev!!! Dom snor det bästa och slänger resten ?:-/

Hoppas att kineserna låter Volvo vara en av dom ledande i säkerhet allafall :-)-)

Ja det är klart att en USA V8 låter häftigt men är den optimal för att vara en V8? Nej!!!

Kolla Italienarna och andra utanför USA som gör V8-or, går inte att jämföra samma vecka ens :-O)
av Andis
vetten skrev:Som jag skrev!!! Dom snor det bästa och slänger resten ?:-/

Hoppas att kineserna låter Volvo vara en av dom ledande i säkerhet allafall :-)-)

Ja det är klart att en USA V8 låter häftigt men är den optimal för att vara en V8? Nej!!!

Kolla Italienarna och andra utanför USA som gör V8-or, går inte att jämföra samma vecka ens :-O)

En V8 från USA som jag är väldigt imponerad över så är det Fords Modular V8 mycket intressant bygge. Ståltoppackningar och ramlager bulltade till och med i sidan på blocket. Hållbar som bara den och mycket soppa snål. Med fin kraft på låga varv. Kanske inte den mest varvillkga men i normal körning med tunga bilar är den helt rätt.

Har en i min Musse ligger på 0,8 landsväg med den. Inte dåligt för en V8 bil tycker jag. Snittade 1,3 l/mil i snittfart närmare 200 när vi var på fri farts vägar och körde. Varvtal under 4000 rpm i 200 kmh.
Så nog kan dom när dom vill där på andra sidan vattnet.

Med vänlig hälsning,
Andis
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg!

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]