Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
Alla Volvo med någon form av Sensus skall kunna uppgraderas till 3.0.
av Droopy
Man behåller ju samma skärm, och en ram med infrarött ljus agerar touchscreen som jag fattar det, lite B, hade ju föredragit en helt ny touchscreen. Men det kommer nog det ochså.
av Hertsh
Jag servar min bil på Upplandsmotor i Akalla. Min tekniker förstod självklart vad jag menade när jag sa att jag ville ha senaste Sensus. Bilen är 1 år så jag fick det på garantin enligt honom. Det tog 45 min att ladda ner och uppdatera mjukvaran så det blev lite extra väntan vid servicen, men det gjorde inget.

Borde ju räcka att säga just att man vill ha senaste Sensus, vad mer behöver de veta om de inte har intelligensbegränsning??
av MattiasD
Är det någon med T4F som fått funktionen förbrukningsstatistik? Jag har bett om uppgradering vid två olika tillfällen med två olika servicetekniker, men jag har fortfarande inte statistikfunktionen.
Användarvisningsbild
av Momentum
Hertsh skrev: Bilen är 1 år så jag fick det på garantin enligt honom. "
Man kan förvänta sig uppgradering av "Sensus" i samband med service, har kollat med Volvo, så garanti ska inte behövas
av MattiasD
Droopy skrev:Uppgraderade min T4F i somras till sen sus 3.0
Märkligt att 2 service tekniker vid 2 olika tillfällen påstått att de lagt in nya programvaran. Det känns som att prata med en vägg ibland....nåja, nu ska ändå V60n bytas bort så jag gör inget mer försök att få uppdateringen.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
http://www.youtube.com/watch?v=DBU2jCrV1ds

Tillvalet kostar 12.500 kronor utan navigation och 15.500 kronor med navigation, och börjar säljas från årsmodell 2014 som börjar produceras vecka 20.

Frågan är om det är en adderad kostnad utöver stereopaketet? Jag kommer vänta till MY14
Användarvisningsbild
av apersson850
Fick häromdagen höra av tekniker på Volvoverkstad att man från centralt Volvohåll deklarerat att man kommer att lägga resurser på att utveckla allehanda sådant här "bling". De har konstaterat att det finns folk som är villiga att betala för det, och då ska det finnas att få tag i, så Volvo kan tjäna pengar på det, även om det inte är direkt bilrelaterat.
Användarvisningsbild
av meko
apersson850 skrev:Fick häromdagen höra av tekniker på Volvoverkstad att man från centralt Volvohåll deklarerat att man kommer att lägga resurser på att utveckla allehanda sådant här "bling". De har konstaterat att det finns folk som är villiga att betala för det, och då ska det finnas att få tag i, så Volvo kan tjäna pengar på det, även om det inte är direkt bilrelaterat.
Ja, att detta skulle ta så lång tid att inse..! ?:-/ Då är det verkligen på tiden att Volvo ser till att överföra det här nya(!) tänket på kundmottagar- och serviceteknikernivå! Då kanske man kan se fram emot att tala samma språk som verkstadsfolket framöver! Skulle kännas... välförtjänt! :wink:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]