Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hejsan går det byta lager själv i en generator? Felsökte idag och kom fram till att ljudet kommer ifrån generatorn.

Gäller en V40 2.0t -03
Användarvisningsbild
av vetten
Det bästa om du inte vill investera i en ny är väl att köpa en utbytes hos Volvo, då får du en nyrenoverad och som kommer att funka många tusen mil till.
Användarvisningsbild
av taxi
Ja, eller så slarvas det med de renoverade, och så har du ett dåligt lager igen så fort garantin går ut.
Jag köpte lager på swedol för drygt 70 kr, var faktiskt inte så svårt för mig som glad amatör att byta själv. Detta var ju en 850, men det är säkert standardlager i en V40 också.
Användarvisningsbild
av vetten
Jag har själv inte blivit utsatt för att ha fått en dåligt renoverad utbytesdel och att dom inte skulle byta lager i en utbytesdel håller jag för otroligt.

Är det utbytes så är det renoverat så att den är nästan som ny men med gammal men kollad stomme.
av julisgranis
Skall man ändå ta ner den gamla generatorn är det ju värt ett försök att byta lager tycker jag allt. Kan ju passa på att byta borstar då samtidigt.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]