Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nikco
Hej alla, tänkte höra om vad man kan göra själv med en crackad verision av Volvo Vida + Vida DICE.

Det jag skulle vara ute efter är:
Ändring av språk (Från Tyska > Svenska i bilens meny)
Lägga till Tidur för Dieselvärmaren(Den finns, men inget tidur)

Volvo skulle ta 1650kr för ändring av språk och 2200kr för att lägga till Tidur för tillsats värmaren.
Detta är enbart för nedladdning och installation av programvaror. Tillsats värmaren finns i bilen dock inte programvara för Tidur av någon skum anledning.

Mvh Niko
Användarvisningsbild
av nikco
Perra83 skrev:Jag tror att det är Volvo som måste göra detta. Du får inte fram några mjukvaror själv via Vida.
Är det inte VIDA som används för att uppgradera eller redigera i bilens mjukvaror?
Användarvisningsbild
av Esarp
Jo det är det men när du har en crackad vs av Vida så har du ingen kommunikation med Volvos servrar i Göteborg. (Tror de e där de ligger).
Sedan så måste varje Bilia el annan verkstad som prenumererar på Vida köpa programmet filerna från från Volvos servrar. Har själv hört mig för men fått till svar att de e bara Bilia som kan göra de
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag betalade 800kr 2008 för byte till svenska språket. Ring runt till andra Volvovärkstäder. Det kan ju inte ökat med 100% i pris. Jag gjorde min inladdning på Volvo i Askersund
Användarvisningsbild
av nikco
skumt, jag har ringt tre olika verkstäder och 1640kr var de billigaste som jag kunde komma undan med hittills iaf.
Användarvisningsbild
av Esarp
Ja 1645:- e de billigaste jag har hittat här nere i södra Skåne
Användarvisningsbild
av Esarp
Ja verkar inte bättre. En tjej på Volvo menade när jag sa att de va ganska saftigt pris att " ja men det e mjukvaran som kostar, den ligger nog på 1100:- ca o sen tillkommer jobbet". Ett jobb som tar ca 30-40 min sa man pynts allt mellan 540:- till på nått ställe 900:-! Tycker de e bedrövligt
Användarvisningsbild
av Kaxe
Då hade jag tur som betalade 750 kr på Helmia bil i Karlstad 2007 för byte till svenskt språk :D

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]