Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rockyv70
Hej,

Har kollat runt lite på forumet hittar inget klockrent svar på mitt problem.

Vänster broms fram ligger på litegrann, inte så att det märks när man kör, men det luktar bränt och blir varmt på fälgen när man kört.
Har plockat isär beläggen och försökt göra rent glidbanorna. Kanske blev det inte bra? Eller kan det vara något annat?

Tar tacksamt emot tips på detta.

Mvh
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Oket skulle jag byta samt slangen eftersom den ändå ska loss. Kolven i oket kanske inte glider tillbaka fullt som den ska. Din skiva riskerar att slå sig om det ligger på.
av eddar
Press inn kolven en bit, bruker hjelpe . . .
Det bruker jeg alltid gjøre når jeg bytter hjul høst og vår . .
av Rockyv70
Det var kolven som var helt rostig, hade in lite lösningsmedel och det funkade ett litet tag, sedan fastnade den sig igen.
Bytte oket till ett från biltema. Var inte så knepigt som jag var rädd för. Nu är allt ok.
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Jag har typ samma på vänster bak märkte jag häromdan, tänkte först att det kanske är för att jag bytte nya belägg runt om, men inte ska det fortfarande lukta varmt efter 2 veckor?

Ska lyfta upp bilen i helgen och ta loss allt och kolla.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nu när det finns bromsok till dessa bilar på Biltema så lönar det sig knappat att renovera själv. En ordentlig renovering tar en stund och på samma tid hinner man både byta bromsok, lufta systemet och fika.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]