Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Nu har jag varit och hämtat bilen!
Är för mörkt för bilder nu dock så får bli till helgen men shit vilken bil haha. Skönt att ha en så pass ny och stor bil igen efter långt tid med massa småbilar.

Har dock ett ganska distinkt skakande i bilen och ratten vid inbromsning så förmodligen en skiva som är skev, kännde detta på provkörningen också så får återdiskutera detta med säljaren och kolla om han kan ta delarna på garanti så kan jag byta själv.
En annan grej, åkte och tanka precis efter jag hämtat bilen men det går inte att tanka fullt? Pumpen slog ifrån på halva tanken ungefär och sen gick det inte att få på mer känndes precis som det blev tryck i tanken eller något?
Kan det vara pumpen som varit kass för jag provade inte med nån annan? Annars får jag prova tanka på en annan station imorron så får vi se
Användarvisningsbild
av crumpets
Är det en importbil? Det var något med tankavluftning på usa-volvo som var knepigt har jag för mig.

Finns det kolkanister på så nya bilar? I så fall kanske den är igensatt så du inte har annan avluftning i tanken än i tankröret.
Användarvisningsbild
av Lilja
crumpets skrev:Är det en importbil? Det var något med tankavluftning på usa-volvo som var knepigt har jag för mig.

Finns det kolkanister på så nya bilar? I så fall kanske den är igensatt så du inte har annan avluftning i tanken än i tankröret.
Körde bort dock till en annan mack precis och då gick det att fylla den till max? Får nog vänta tills den behöver tankas nästa gång och kolla om den går att tanka då.

För övrigt måste jag säga att jag nog aldrig har åkt/kört/ägt i en så tyst och skön bil. Helt otroligt, vad som också är otroligt är att det fortfarande är nybilslukt inne iså det är svårt att föreställa sig att den är 8 år gammal.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]