Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
vad kan det bero på att det inte går att blinka med helljuset, det enda som händer är att helljuset tänds konstant och ja jag vet att det är 2 lägen på spaken, ljustuta först och helljus när man drar den helt tillbaka men som sagt helljuset kommer direkt i första läget. (S)
Användarvisningsbild
av CarMan
fins bara ett läge på spaken!

men om du har ljus vredet nere vid simljusknapparna på 0 så får du ljustuta
Användarvisningsbild
av Kaxe
det är 2 lägen, först går spaken lätt ( ljustutan) sedan kommer ett läge då den går trögare och ljusväxling sker mellan halv och helljus, så funkar det på kompisens S60 02:a och då borde det väl vara så på min V70,
det är väl halvljuslag i sverige så då kan jag väl inte ha ljusomkopplaren i läge 0 eller hur Carman :lol:
av Frigge
Kaxe skrev:det är 2 lägen, först går spaken lätt ( ljustutan) sedan kommer ett läge då den går trögare och ljusväxling sker mellan halv och helljus, så funkar det på kompisens S60 02:a och då borde det väl vara så på min V70,
det är väl halvljuslag i sverige så då kan jag väl inte ha ljusomkopplaren i läge 0 eller hur Carman :lol:
På läge O har du ju oxå automatiskt halvljus och 2 lägen på spaken men kan inte låsa helljuset. Kör du däremot i övre läget på ljusomkopplaren har du först ljustuta sen låst helljus.
av S60AWD2.5T
CarMan skrev:fins bara ett läge på spaken!

men om du har ljus vredet nere vid simljusknapparna på 0 så får du ljustuta
Det är humor, en spak med ett läge :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av Kaxe
de ä ju det jag menar , först ljustuta sen omkopplare mellan halv/helljus på 2:a läget men det funkar tyvärr inte på min V70 , på läge noll har jag noll ljus troligen pga att det är en tyskimportbil jag har.
Användarvisningsbild
av CarMan
Kaxe skrev:de ä ju det jag menar , först ljustuta sen omkopplare mellan halv/helljus på 2:a läget men det funkar tyvärr inte på min V70 , på läge noll har jag noll ljus troligen pga att det är en tyskimportbil jag har.
är det tysk import. ställ om den till svenkkt läge då. görs på Volvo
av Frigge
Kaxe skrev:de ä ju det jag menar , först ljustuta sen omkopplare mellan halv/helljus på 2:a läget men det funkar tyvärr inte på min V70 , på läge noll har jag noll ljus troligen pga att det är en tyskimportbil jag har.
Hade nog underlättat liiiite om du sagt det tidigare :roll:
Användarvisningsbild
av Kaxe
vadå?? va f..n har ljustutan med det att göra? ska de inte va ljustuta på bilar som exporteras ??? ska man inte kunna blinka med ljustuta på volvo när ljuset är på ?? det har gått på varenda bil jag haft sen 1976 vilket märke det än har varit och nu har man köpt volvo och då finns ingen ljustuta för att det är en importerad volvo , eller??? :-@
Användarvisningsbild
av A80TD
Kan tyvärr inte säga vad det är för fel, men något fel är det iaf.
Jag köpte min bil i Tyskland och har inte brytt mig om att lägga in halvljusautomatik i den. Således fungerar ljustuta och ljusomkopplare likadant som på mina äldre bilar som inte har halvljusautomatik.

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Stötdämpare bak

Om du meckar dit något som är lite anno[…]

I dag fungerade det någon timme för att[…]

Martins S90-98

Då har bilen fått vandra vidare, jag h[…]