Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag har förvisso bara bonusklass 8 och 4 skadefria år hos Volvia sen jag skaffade mig en volvo. Och sen bor man kanske i lite för ökänd stadsdel i sydvästra stockholm. (H)
En flytt till mindre ökänd förort är dock planerad nån gång under året, spännande och se om det påverkar.

Men visst, en snabb slagning på Trygg Hansa (där vi har många andra försäkringar i hemmet = 20% rabatt), ger mig ett pris på 3600/år för halv och 7100kr/år för helförsäkring. Så visst finns alternativ.

Men är så naiv att jag känner mig tryggare med Volvia försäkring så länge bilen är hyfsat ny. Minns när jag hade en Saab försäkrad hos Trygg Hansa, och inte fick reparera den var som helst, i synnerhet inte märkesverkstaden jag servade hos utan fick leta mindre kända hålor att lämna in bilen på.

Det ville jag inte vara med om igen, därför bekvämt med Volvia där det bara är att lämna in på valfri Volvo-verkstad (dock inte sagt att inget annat bolag erbjuder märkesverkstäder som godkända alternativ), men är själv för bekväm just nu att försöka spara in på försäkringspremien, orkar bara klaga lite :) .
lobbysleeper skrev:Men visst, en snabb slagning på Trygg Hansa (där vi har många andra försäkringar i hemmet = 20% rabatt), ger mig ett pris på 3600/år för halv och 7100kr/år för helförsäkring. Så visst finns alternativ.
Att kombinera övriga försäkringar med Volvia har du i If, då kan du få helkundsrabatt. Finns förövrigt fördelar att ha samma bolag på bilen och hemmet, exempelvis inbrott i bil under en semesterresa då är det kanske både lösöre och bilrelaterade saker som själs.
Olika försäkringsbolag ger 2 självrisker, samma bolag på bägge försäkringarna innebär en självrisk.
Själv brukar alltid jämföra priset & villkoren på alla mina försäkringar, vid eventuellt byte byter jag alla försäkringar till ett bolag.
Däremot skulle jag aldrig byta bolag på barn eller djurförsäkringar där gäller valt bolag.

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/se[…]

Lite beroende på vilket fel du har på […]

Vattenrör som vibrerat loss

Har bilen inne för kamremsbyte (inkl. vattenp[…]

Trasig Renault Scenic

Tvärstopp igen. Monterat topplocket satt till[…]