- sön 23 dec 2012, 01:13
Höger torkarbladarm är lite längre och vinklad, för att nå hela vägen upp till sensorerna för CitySafety. Det gör emellertid att man inte kan fälla upp torkarbladarmarna på bilen om man inte först ställer dem rakt upp i ett maintenance-läge. Det ska finnas något snabbkommando för att göra det, men jag minns inte vad det är. Det går att lyfta armen ca 5 cm dock för att skrapa is under den.
Grattis till bilköpet!
Johannes1975 skrev:Hallå johnse, sitter du på en manuell låda i din S60? Hur känns dynamic (sportchassit) som är standard? samt växellådan? Läste repotage det kan vara lite väl hårt spänt i fjädringen? Är det något du känns av? Berätta lite mer om nackdelen med höger torkarbladarm? Min S60 T3 är färdigbyggd med levererans till bilhandlaren v 2 enligt minvolvo.se. Beställde v 45...gick fort..volvo kanske har lediga resurser och lite att göra...God Jul allihop!!!Ja, jag har en manuell låda. Jag upplever inte att chassi/fjädring känns onödigt spända. Hade en S60 D3 som hyrbil för några veckor sedan och upplevde den växellådan som väldigt mjuk och svampig jämfört med den rakare känslan i min.
Höger torkarbladarm är lite längre och vinklad, för att nå hela vägen upp till sensorerna för CitySafety. Det gör emellertid att man inte kan fälla upp torkarbladarmarna på bilen om man inte först ställer dem rakt upp i ett maintenance-läge. Det ska finnas något snabbkommando för att göra det, men jag minns inte vad det är. Det går att lyfta armen ca 5 cm dock för att skrapa is under den.
Grattis till bilköpet!
Volvo S60 T5 -12
Volvo C30 1.8F -08
Volvo C30 1.8F -08