Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
Jep2K skrev:Uppdaterar lite.
Har idag monterat en ny magnetventil och smörjt upp dumpventilen utan framgång.
Nu vill den inte gå mer än 10 sekunder på tomgång.
Undertrycket i insuget lägger sig på -0.7bar som vanligt för att sedan sjunka till -0.2bar och motorn dör.
Vad sägs? Vakuumläcka?

Jesper

Och motvilligt vill du inte kolla soppa trycket då! Tror att din bensin pump håller på att ge upp
av Jep2K
Ravi skrev:
Undertrycket i insuget lägger sig på -0.7bar som vanligt för att sedan sjunka till -0.2bar och motorn dör.
Vad sägs? Vakuumläcka?

Jesper

Och motvilligt vill du inte kolla soppa trycket då! Tror att din bensin pump håller på att ge upp
Motvilligt och motvilligt. Jag har inte tillgång till ett garage för tillfället men bränsletrycket är det första jag ska se över så fort jag har garage igen.

Mvh
Användarvisningsbild
av Ravi
Jep2K skrev:
Ravi skrev:
Vad sägs? Vakuumläcka?

Jesper

Motvilligt och motvilligt. Jag har inte tillgång till ett garage för tillfället men bränsletrycket är det första jag ska se över så fort jag har garage igen.

Mvh
Du gör som du vill! Hoppas du hittar ett garage snart så du kan fixa din bil!
Menar bara att det är lätt att springa iväg från problemet ! När det kanske är ganska simpelt !

Mvh
av benka1
Lyssna på soppa pumpen när du slår på tändningen-skriker den eller börjar den gå tungt för att sen gå upp i varv?
Inte glöm pumpen,ryck kontakten lmm går den bättre/ingen skillnad?
Kan vara tempgivarn som spökar svårt att kolla tror jag-bara ett byte som gäller på den,kostar ej så mycket(266:-skruvat.se)!Ligger tempen på motorn normalt runt 90gr?
Börja med det/benka
av Jep2K
Soppapumpen låter som den ska.
Ingen direkt skillnad med LMM kontakten utdragen, den blöddrar bara ändå vid gas.
Motorn har legat på 90grader vid normal körning före den började krångla.
Ska kolla WG-klockan nu i helgen då jag har 1.2Bar i laddtryck.

Mvh
Användarvisningsbild
av Ravi
Jep2K skrev:Soppapumpen låter som den ska.
Ingen direkt skillnad med LMM kontakten utdragen, den blöddrar bara ändå vid gas.
Motorn har legat på 90grader vid normal körning före den började krångla.
Ska kolla WG-klockan nu i helgen då jag har 1.2Bar i laddtryck.

Mvh
Klart att en soppa pump kan låta bra fast den håller på att gå sönder! Att mäta upp trycket är ett bra sätt att veta, om du inte gjort det! Hur vet du då om den ger det tryck den ska ha ?
av Jep2K
rudarmy skrev:Har du provat med startgas på spridarna?
Spraya runt insug o spjällhuset..
Har sprejat runt tryckslang mellan ic och spjällhus och runt insuget utan resultat.
Ravi skrev: Klart att en soppa pump kan låta bra fast den håller på att gå sönder! Att mäta upp trycket är ett bra sätt att veta, om du inte gjort det! Hur vet du då om den ger det tryck den ska ha ?
Fick tag i garage nu till helgen så jag ska mäta bränsletrycket, det lovar jag! :)
av benka1
Min t4 sluta rycka i kurvor +att den laddar på för fullt nu sen jag bytte soppa pump/filter-fast lamda lampan tänds ändock ibland så jag får släcka den titt som tätt!
-förmodligen lamdasonden det är knas med?
Ska byta den sent som siders,menn bilen går bra nu jämfört med förrut.
/benka
av Jep2K
Efter flera timmar i garaget med mycket ilska så har jag och min far löst problemet.
Det var en av fjädrarna i dumpventilen som inte ville vara med längre.
Jahapp på med orginaldumpen och plugga slangen till den nya med ett C-batteri tills skroten öppnar på Måndag igen.
Allt på grund utav min dumma idé att trycka in en öppen dump.
Jaja, hur som helst vill jag tacka er alla för eran hjälp med min bil.
Jag har lärt mig att Volvo inte gillar öppna dumpventiler och att jag inte gillar Volvo, vilket i sin tur inte gillar mig så värst heller. :-)

Mvh
Jesper
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]