Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bluff
Hej

Efter tillökning i familjen så ska frun byta bil, och då vill jag gärna fiska efter så mycket info som möjligt.

Tittar på en Dodge Journey -09 som gått knappt 4000 mil och går loss på drygt 140k.

Vad är plus och minus med bilen, låter det som en vettig peng för bilen?

Spontant så tycker jag det känns som att man får mycket för pengarna.

All info välkomnas!

/Johan
- Törstig, slö, mycket tveksam kvalitetskänsla i interiör.

+ hyfsat bra utrymme, upprätt körställning

Jag hade tagit vilken europeisk crossover som helst framför den bilen. Titta hellre på en tiguan säger jag.
Spontant så tycker jag det känns som att man får mycket för pengarna.
Ja, det skulle man kunna tro. En bekant resonerade exakt så och köpte en sprillans ny Chevrolet-någonting istället för en några år gammal Volvo V70. Nu, sju år senare, körde de den till skroten. Bilen var värd noll och ingenting när de ville byta in den. Den var rostig här och där och bilen var sunkig som fan. En annan bekant köpte den där V70:n istället och den får de runt 70000:- för idag. Personligen skulle jag inte ta i en amerikansk "familjebil" med en fjärrstyrd tång ens.
av Mwi
Det är väl inget förstahandsval om man skulle råka utför en trafikolycka. Jag skulle inte sätta min familj i en sådan, hellre då Volvo av någon modell eller varför inte Saab.
För mig är inte mycket utrustning lika med prisvärt.
Största problemet med amerikanska bilar är att de för det mesta är underutvecklat skräp, tillverkade som förbrukningsvaror åt en världsdel dom inte ens vet vart den ligger.
Att man än idag kan köpa en ny bil som har samma chassikonstruktion som en 1800-tals hästkärra tycker jag är lite fascinerande :roll:
SuperEpon skrev:Att man än idag kan köpa en ny bil som har samma chassikonstruktion som en 1800-tals hästkärra tycker jag är lite fascinerande :roll:
Hehe ja, såg på top gear får något år sedan om en ny Mustang som hade lite mer hästar än orginal modellen.... Den hade inte ens individuell fjädring bak :lol: :lol:
Varför tror ni att jänkarna hela tiden köper upp europeiska och asiatiska biltillverkare för att sen efter några år sälja ut inkråmet då dom snott alla bra ideer och patent som är värdefulla.
Om inte bilmärket sen läggs ner så får kineserna ta över namnet och gammal teknik.

Tyvärr så har jänkarna kommit efter på bilmarknaden både när det gäller kvalitet och konstruktion.

Nej jag skulle absolut inte köpa en jänk utan kolla hellre efter en europe eller japan i den storleksklassen.

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]