Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
kan fresta med en goding till
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_v ... =23_14&w=3

för lite mer än ett år sen hade den varit inne på volvo för rep på 48000mil och nu har den rullat 19500 :roll:
av xerys2012
Haha, vågar man fråga hur du kan ha koll på alla dessa skojare? Underhållande är det i alla fall. :D

Måste bara maila honom med lite standardfrågor, återkommer med svar om jag får nått :lol:
Användarvisningsbild
av hollan
nja de skriker liksom taxi när man ser bilen tex kinetic med helskinn och barnstolar och oftast svart eller mörkblå och enligt min egen erfarenhet så rullar en taxi oftast 1000mil i månden
Användarvisningsbild
av MartinS
hollan skrev: enligt min egen erfarenhet så rullar en taxi oftast 1000mil i månden
Ja, minst! Går den 24h i en storstad kan den rulla upp emot det dubbla.

/Martin
av xerys2012
Noterade det på fb igår. Den annonsen va inte ute länge. Toppenbilar.se kanske lever enl "all PR är bra PR" 8)

Bara namnet gör ju att jag skulle tänka mig för både en o två ggr...
av 2444ever
Jimpen89 skrev:Ser att http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16032144.ab har skrivit en artikel om en mätarfifflad bil idag.
...
Hmm, längst ner i artikeln under "Ovanligt i Sverige" uttalar sig polisen i Norrköping
AB:s artikel skrev: Vid polisen i Norrköping säger man att den här typen av bedrägerier är väldigt ovanliga.
– Det svåra i sådana här fall är att styrka brottet, man behöver uppgifter från flera ägare bakåt, säger Bertil Eriksson, gruppchef vid bedrägerigruppen i Norrköping.
Känns inte helt up to date eller?
"väldigt ovanliga", sådär extremt ovanligt verkar det inte vara tycker jag.
"Det svåra i sådana här fall är att styrka brottet, man behöver uppgifter från flera ägare bakåt", ägare? räcker väl med t.ex. besiktningsprotokoll? Och ett bakåt i tiden som visar en högre körsträcka än nuvarande borde väl räcka? Och om det inte skulle vara tillräckligt så skulle det väl knappast hjälpa med flera? Känns inte som att dom har någon direkt rutin på sånt här, eller jag kanske missar något...
av Jimpen89
Håller med dig. Konstigt att senaste besiktning inte verkar räcka. Polisen verka för ha noll koll på detta bedrägeri. Iaf han som uttalar sig om detta.
av perhall
andreas 80 skrev:Kan inte heller låta bli att anmärka på vissa saker i annonsen.
Airbag x2, Sidoairbag, Passagerarairbag (Finns det ingen airbag på förarsidan :) )
Ny servat.... underlig tidsuppfattning, tycker inte 10 månader är precis nyss.
De kanske gjort 9000 mil-servicen:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]