Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Inget klet på remmarna! Varken spray eller annat. Inte ens kopparpasta.
OK, potatismjöl kan gå an :wink:
Dålig rem ska naturligtvis bytas ut. Man kan kolla om det är den som skriker genom att blöta den på något sätt. Den blir inte ny med potatismjöl heller...
P1800 skrev:
Vojje skrev:Inget klet på remmarna! Varken spray eller annat. Inte ens kopparpasta.
OK, potatismjöl kan gå an :wink:
Dålig rem ska naturligtvis bytas ut. Man kan kolla om det är den som skriker genom att blöta den på något sätt. Den blir inte ny med potatismjöl heller...
spelar de för roll? kör tills en går av sen byter man båda......... :twisted: ELLER om de skriker å lever om hela tiden... :mrgreen:
detta ojudet kommer bara i startögonblicket ca 4 - 5 gånger av 10 & för övrigt efteråt så låter bilen som vanlig B230F Motor & inga slirade ojud el slappa remmars skrikiga oljud......men det kan ju vara kontaktfel oxå oxid & lite skit på kontakterna till startmotorn......så lite oxid clean & 2-26
elektronik spray kanske inte skulle skada på kontakterna till startmotorn :D
maccus skrev:detta ojudet kommer bara i startögonblicket ca 4 - 5 gånger av 10 & för övrigt efteråt så låter bilen som vanlig B230F Motor & inga slirade ojud el slappa remmars skrikiga oljud......men det kan ju vara kontaktfel oxå oxid & lite skit på kontakterna till startmotorn......så lite oxid clean & 2-26

hej en liten uppdatering nu bara

idag när jag startade bilen......så la jag märke till att detta just detta ljudet kommer direkt i samma ögonblick efter att bilen har startat & jag släpper bilnyckeln & den fjädrar tebax till sitt normalläge......Exakt DÅ så Skriker/Tjuter det till i startmotorn under en sekunds tid
maccus skrev:
maccus skrev:detta ojudet kommer bara i startögonblicket ca 4 - 5 gånger av 10 & för övrigt efteråt så låter bilen som vanlig B230F Motor & inga slirade ojud el slappa remmars skrikiga oljud......men det kan ju vara kontaktfel oxå oxid & lite skit på kontakterna till startmotorn......så lite oxid clean & 2-26

hej en liten uppdatering nu bara

idag när jag startade bilen......så la jag märke till att detta just detta ljudet kommer direkt i samma ögonblick efter att bilen har startat & jag släpper bilnyckeln & den fjädrar tebax till sitt normalläge......Exakt DÅ så Skriker/Tjuter det till i startmotorn under en sekunds tid
Jag tror de skulle hjälpa dig väldigt mycket om du hade märe nån som filmade samtidigt som du startar och lägger ut dä här.

allternativt att någon kunnig står och försöker kolla vart de kommer ifrån..?
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]