Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jackson75
Skulle vara roligt att bygga in AUX Line-in adapter till HU-603.
Vet någon vad HU-603 förväntar sig för kommunikation på BUS terminalen, så ingången detekteras och kan användas ?
(simulera CD växlare)
av Xuri
Jag har en iphone+ Aux adapter du kan koppla in direkt istället :P
fungerar som cd växlar så du styr din iphone via rattens knappar om du vill..

den är din för 700kr, helt ny i kartong. ord pris är 1200...

Du kan även koppla till en blåtandsadapter för 600kr så kan du streama från vilken tele du vill. :P
av Xuri
Xuri skrev:Jag har en iphone+ Aux adapter du kan koppla in direkt istället :P

Du kan även koppla till en blåtandsadapter för 600kr så kan du streama från vilken tele du vill. :P
Å för övrigt så ska 603an funka ihop med cd växlare, de är nåt speciellt med 650 stereon däremot vet jag i alla fall.
Användarvisningsbild
av Jackson75

Har ingen iphone så behöver inte ha rattens knappar att fungera. Allt jag vill är att öppna cd-växlar ingången för separat MP3 spelare.
Och JA, jag vill bygga det själv :) - mest för att jag är nyfiken på tekniken och vilken typ av kommunikation som öppnar linjeingången.
Användarvisningsbild
av johnnype
Jackson75 skrev:

Har ingen iphone så behöver inte ha rattens knappar att fungera. Allt jag vill är att öppna cd-växlar ingången för separat MP3 spelare.
Och JA, jag vill bygga det själv :) - mest för att jag är nyfiken på tekniken och vilken typ av kommunikation som öppnar linjeingången.
Du kan få köpa en byggsats av mig ;) (auxadapter.se) så får du löda lite iaf.

Tog mig ca 2veckor att reverse engineera protokollet på kvällstid och då hade jag en äkta 10CD-växlare att logga/lära mig utav
Användarvisningsbild
av Jackson75
johnnype skrev: Du kan få köpa en byggsats av mig ;) (auxadapter.se) så får du löda lite iaf.

Tog mig ca 2veckor att reverse engineera protokollet på kvällstid och då hade jag en äkta 10CD-växlare att logga/lära mig utav
Du har PM!

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]