Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr H
Vad säger expertpanelen?

Jag hade tänkt montera in min handsfree till mobilen i helgen.
Då behöver jag ansluta en kabel till konstant 12V, och en kabel som skall ha 12V när tändningen är påslagen (Typ radioläge).
Var kan jag ansluta dessa båda kablarna i en S80 -00? I V40:n jag hade förut kunde jag ansluta dom bakom radion. Funkar det i en S80 också?

Tittade just i monteringsanvisningen för Volvos universal handsfeekit och den är ju rena skämtet att montera. Riva ur i stort sett hela bilen för kabeldragningarna! :shock:
Användarvisningsbild
av elmuppo
Mr H skrev:Vad säger expertpanelen?

Jag hade tänkt montera in min handsfree till mobilen i helgen.
Då behöver jag ansluta en kabel till konstant 12V, och en kabel som skall ha 12V när tändningen är påslagen (Typ radioläge).
Var kan jag ansluta dessa båda kablarna i en S80 -00? I V40:n jag hade förut kunde jag ansluta dom bakom radion. Funkar det i en S80 också?

Tittade just i monteringsanvisningen för Volvos universal handsfeekit och den är ju rena skämtet att montera. Riva ur i stort sett hela bilen för kabeldragningarna! :shock:
Jo jag orkade inte följa den anvisningen, ej heller försöka få tag på den mytomspuna ykablen som ska finnas. så jag satte en strömtjuv på rödakabeln bakom stereon och tog tändningsströmen från cigguttaget. HAr funkan kanon i 2 år.
Användarvisningsbild
av Mr H
Ja, tändningsströmmen tar jag också från cigg-uttaget.
Ska se om jag lyckas komma åt kabeln bakom radion....

Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av CarMan
Y-kabeln är ju guld. självklart monterar men denna! & tar allt därifrån.
Användarvisningsbild
av Mr H
Nu är man trött som f-n men klart blev det.
Bara en antenn också sen så är det klart för användning.

Denna y-kabel, vad är det för något?
Användarvisningsbild
av CarMan
Mr H skrev:Nu är man trött som f-n men klart blev det.

en kabel du kopplar in bakom stereon. där får du ut Jodr, konstant pluss & radioläges plus.

sen kan du klippa o klistra bäst du vill, utan att förstöra bilens härva.
(bara att ta bort Y-kabeln & allt är helt orört.)

------------------
jag gick ut i gaaget, men jag hade inte artickelnumret kvar på den kabeln som låg där, ska se om det är kvar på nån av dom kablaar jag har på jobbet
Användarvisningsbild
av Mr H
CarMan skrev:
Mr H skrev:Nu är man trött som f-n men klart blev det.

en kabel du kopplar in bakom stereon. där får du ut Jodr, konstant pluss & radioläges plus.

sen kan du klippa o klistra bäst du vill, utan att förstöra bilens härva.
(bara att ta bort Y-kabeln & allt är helt orört.)

------------------
jag gick ut i gaaget, men jag hade inte artickelnumret kvar på den kabeln som låg där, ska se om det är kvar på nån av dom kablaar jag har på jobbet

Det vore ju kanon om du har något art.nr. Är det ett Volvo-kablage eller någon annan tillverkare som tagit fram det?
Användarvisningsbild
av CarMan
det är volvo orginal
Användarvisningsbild
av CarMan
Y-Kabrln heter 9204981
Användarvisningsbild
av Mr H
CarMan skrev:Y-Kabrln heter 9204981
Stort tack för det!

Får inhandlas så att den kan komma på plats senare när jag ändå river ner klimatpanel för lampbyte. :-)-)

Hej. Behöver lite hjäp. Gäller en S[…]

Jag håller på att försöka in[…]

Dina frågor kan du också pröva at[…]

Något liiiitet läkage på brä[…]