Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SoKn
Tack för att du delade med dig av bilderna. :)
Jag velade länge mellan CC'n och R-designen, men valde sedan R-designen pga av dess mer stilrena helhet då den är nerlackad. Undrar hur CC'n skulle se ut om den vore nerlackad. Ganska vass tror jag.
Intressant. Då börjar det komma bilar till åf nu alltså.

Silver gör nog att den bilen ser lite lam ut. Det blir säkert så att många ÅF får lika dana bilar, D3 automat silver, jag hade hoppats på en D4 automat.
Som sagt, v 4 är det sagt att det ska vara premiär. Fler får gärna fylla på med flera bilder här om ni ser något ute.
Idag fick jag titta på bilen närmre men dock utan kamera.
Jag var förste man att sitta i bilen på volvo :D. Bilen var inte ens leveransklar utan all plast osv satt kvar. Bilarna får inte köras eller visas förrän Vecka 4.

Bilen är helt klart ruffigare än vanliga V40. Högre är den men jag tycker nästan den kunde varit ännu högre. Nu satt det 17tums fälgar på, möjligt att den blir något högre med 18tum eller 19tum.
Däcken, continental 225 50 R17.

Numera är BLIS integrerat i karossen och inga synliga kameror under backspeglarna. Railsen högblanka.
DRL lyser i formen utav ett L. Väldigt snyggt får jag säga. Grillen gör sig fin i sexkantsmönstret. Plasten här är vald i matt finish. Blev lite förundrad dock att ramen runt är högblank krom. Kanske det ska skvallra om att det inte är en äkta XC.
Klädseln, helläder svart med raw copper sömmar. Passar väldigt fint till dekorpanelen.

För övrigt kommer handlarna får en RAW copper D4 med exteriöra stylingkittet inom det närmaste.
Även R-design dyker upp i veckorna.
Vill inte vara den som kommer med petitess men sluta skriv V40 CC, modellen har ett officiellt namn och det är V40XC.
När ni skriver V40 CC låter det som Coupé-Cabriolet, ringer inte gött i mina öron iaf.

Förövrigt så passar just V40XC i mörkare färger, typ Black Stone, Titanium Grey eller Raw Copper. Framhäver XC-attributen mer.
s6025t skrev:Det officiella namnet är faktiskt V40 CROSS COUNTRY så man förkortar det med CC. XC ska bara de "riktiga" Suvarna heta framöver Typ XC 60,70,90

Ja ditt påstående är mycket riktigt. Volvo V40XC är inte en renodlad XC-bil från Volvo utan snarare ett "design-paket"(Det har Volvo uttalat sig om).
Därför namnet blev Volvo V40 Cross Country och inte XC40. Men min poäng är att beteckningen XC står för just Cross Country, Men vi skriver inte Volvo CC70, CC90, CC60 istället för XC70,XC90,XC60. Och därför blir det mer fel att skriva just CC som sista initialerna till V40 Cross Country.
Men men det är väl bara jag som är petnoga. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser b[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt f&oum[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran