Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
kan finnas mängder av anlednngar, den mäst troliga är väll att man saknar dokumentation på tidigare byta & byter den för att inte råka ut för nått tråkigt.
men det kan ju oxå vara så att man av nån anledning demonterat topplockat & då monterat en ny rem, eller så har man bytt nån packbox eller nått i deta område så man ändå haft den borta, eller så kanske den blivit nersälad med olja eller glykol av nån anlednng m.m.
Användarvisningsbild
av goransson89
skär servopumpen så går det att köra vidare en bit iallfall (tills batteriet är slut) Skär vattenpumpen säger det krash, bom, bang, sen är det stopp, hände på min bil för ganska exakt ett år sen ( ett år och 2 dagar om det ska va exakt :roll: ) någon hade bytt kamrem men inte pump, mitt tips att att byta pump när du ändå håller på, vet inte vad en pump kostar, men det är värt det, en renovering av toppen kostar mycket,mycket mera :x så mitt tips är, när du byter kamrem, byt även vattenpump, annars kommer du kanske ångra dig sen=) bättre att va på säkra sidan va? 8) vist, bilen hade gått runt 28tusen, så med andra ord håller ju inte pumpen 50tusen iallfall?
av Pellemannen
ja byter man inte vattenpumpen samtidigt som man byter kamremmen så kan man ju lika gärna skita i och byta kamremmen... har sprungit på många som bara bytt remmen som har beklagat sig över att pumpen har rasat.. o raserat motorn.. valet är ju lätt när man ändå har rivit ner remmen :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]