...

Moderator: Moderatorer

Har också varit med om liknande, fast lite omvänt. Jag körde 240, hade en idiot nära bakom (i relativt ny bil så förmodar att han hade ABS-bromsar). Det var halt o jag närmade mig en rondell, såg att det var lite polerad is närmare rondellen så jag började bromsa lite försiktigt i god tid. Detta irriterade förmodligen denna person bakom så han skulle riktigt bestraffa mig och närmade sig för att kunna ligga precis bakom. När jag bromsade det sista på isen så hade han alltså lite högre hastighet och blev tvungen att styra åt sidan för att undvika att köra in i mig. Tyvärr var det inget rejält dike där så han kom undan lite väl lindrigt :)
Måste erkänna att jag hade skrattat gott om han kört ner i något dike och fått någon materiell skada på bilen, men självklart inte om han skadat sig själv - eller kört in i mig.
av umekille
Folk som kör högertrafik genom en rondell utan blinkers och skall av
sista avfarten eller göra u-sväng och nonchalerar om någon blinkar och vill
ut från den vänstra filen utan bara kör på...höll på krocka så i förra veckan
2-ggr...då jag blinkat i tid o skulle av från vänstra men den i högra bara gasade på.
Användarvisningsbild
av erikn
Hatar de nya reglerna för rondellkörning. Idioter som tog fram domslutet med en gigantisk rondell som mall, fungerar inte i små rondeller.
erikn skrev:Hatar de nya reglerna för rondellkörning. Idioter som tog fram domslutet med en gigantisk rondell som mall, fungerar inte i små rondeller.
Har missat något nu, nya regler?! :???:
Vänstertrafik?
Dagens irritationsmoment: idioter som kör om där det är tvåfiligt och jag stannat för att släppa över en fotgängare. Det var direkt efter en rondell och jag stannade med ett glatt leende (hade firmabilen) och släppte över en fotgängare på övergångsstället. Han hade nästan passerat mig när det kom en grå Toyota Avensis och drog om så att det sjöng om det. J-vla pucko! Hade gångaren vart lite snabbare så hade han blivit påkörd. Jag har själv vart med om exakt samma sak och jag blev så förbannad att jag med full kraft drog näven i bakluckespoilern på bilen som svepte förbi precis framför mig. Han stannade inte.
av umekille
Folk som kör med bilen i mörker med en strålkastare sönder
och nonchalerar att det är automatiskt körförbud på en sådan
bil...men motorn går ju :(
av umekille
HiTek skrev:Dagens från mig: Dessa jävla mittenfilsriddare på 3-filiga vägar och folk som vägrar ligga till höger även på 2-filiga vägar - är ju det första man lär sig när man öppnar teoriboken mer eller mindre...
Det beror ju på om vägen är två-trefilig eller 1-filig med omkörningsfil.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 552
Framvagnsbalk Volvo 240

Svetsa du den balken och se glad ut! Svårt a[…]

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hej , hur tar man av instegslisten på Volvo […]

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver […]