Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mav
Hej. När jag öppnar plats i kartan så finns det fyra små ikoner längst ner som man kan trycka på.
Den ikonen, figuren som visar en bil med någon sök radar på taket, vad skall man göra med den?
Senast redigerad av 1 mav, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sura56
mav skrev:Hej. När jag öppnar plats i kartan så finns det fyra små ikoner längst ner som man kan trycka på.
Den ikonen, figuren som visar en bil med någon sök radar på taket, vad skall man göra med den?
Jag har bara tre ikoner längst ner :cry:
av mav
Så här ser min Volvo on Call app ut efter nya uppdateringen (v2.0.3) från Volvo. Det är den högra nedersta figuren. om jag trycker på den så kommer tangenbordet fram och man skall skriva något?

Bild
Senast redigerad av 1 mav, redigerad totalt 0 gånger.
av mav
Svar på eget inlägg. Man kan med appen skicka egna google search och rutter in i GPS:n.
Ex; sök på Norsk Hydro och sen markeras alla träffar på kartan och välj sedan vilken träff du vill skicka in iGPS:n och sen har du en färig rutt i bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Då gissar jag att man bara har den knappen i VOC om man också har RTI. De som inte har RTI i bilen har kanske inte den knappen?
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle någon kunna vara så snäll att testa en export från mobilappen genom att utföra följande:

1. Välj 2 resor in på varandra, där slutresan för den första resan är samma som start på nästa.
2. Gruppera dessa i appen till en resa (går att ta bort grupperingen sen)
3. Gå ut i överblicken av resor och markera den resa som du nyss grupperade.
4. Exportera till excel till t.ex din mail

Kolla nu vad du får för adresser på start och stopp på resan.
När jag gör så här får jag start-adressen från andra resan och stopp-adressen från den första! Helt idiotiskt.. det betyder att det blir samma adress på start och stopp, d.v.s den adress där jag "tog paus" på resan.

Jag använder andorid-appen och försöker förstå om det här är relaterat till appen eller till Volvo on Call i allmänhet.
Jag har inte kunnat testa via hemsidan än då Volvo strulat och inte registrerat min bil som uthämtad ännu.
av mav
Jag kan inte gruppera eller lägga upp delmål i appen. Endast en resa med ett slutmål. Jag har Iphone 5. Och app v2.0.3.
Användarvisningsbild
av joel80
mav skrev:
Spoiler »
Konstigt... jag trodde Iphone-appen hade mer funtioner än Android-appen.
Jag får i allafall upp valet "gruppera" när jag markerat två resor eller fler i "visar alla"-läget.

Bild

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]