Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är det bara jag som stör mig på att displayen som poppar upp när man vrider på tempväljaren är så himla seg? Det tar nån sekund innan den ploppar upp och först då ser man resultatet av när man vrider. Den borde ploppa upp så fort jag rör knappen och sen ändras direkt när jag vrider så pass långt att en ändring i temperatur sker. Borde inte sånt kunna åtgärdas med en uppdatering? Sen är det tråkigt att de inte lade några timmar på att göra en snygg animering så den glider upp istället för att bara ploppa upp lite billigt.

Petitesser förvisso, men har stört mig på detta från dag 1...

/S
Den blir större när man vrider, men ändringen ser man ju så snart man vrider, om än i mindre format först.
Såvida du inte är i någon inställningsmeny, men det är man ju inte så ofta, normalt sett.
Denna fördröjning gäller ju inte bara den funktionen, det gäller väl nästan allt som händer i mittdisplayen. Ta bara telenummerlistan som man hinner undra om man har tryckt eller ej innan den reagerar. Detta är något som Volvo fått kritik för när V60 testas mot sina tyska medtävlare. Eftersom jag kommer från den tyska skolan så var det riktigt enerverande i början men man vänjer sig ju efter hand. Jag hoppas man hittar på ett sätt att komma till rätta med det på för det är verkligen lite B.
apersson850 skrev:Den blir större när man vrider, men ändringen ser man ju så snart man vrider, om än i mindre format först.
Såvida du inte är i någon inställningsmeny, men det är man ju inte så ofta, normalt sett.
Hej!

Så fungerar det inte i vår XC60, ska jag snabbt öka med en grad måste jag vrida lite åt höger, vänta en halv sekund eller något för att se hur långt jag vred, sen korrigera om det blev för mycket/lite, sen kan jag släppa knappen. Var mycket bättre på vår gamla V70 där vred jag ett hack och så hade jag ökat med 1 grad, fick bra respons från knappen lagom tröghet...

Detta nya är väl okej men responsen från displayen måste vara ögonblickligen. Kan tänka mig de har snålat på knappen så att de inte får respons direkt utan att det tar lite tid pga känsigheten är så låg = billigt skit. Knappen för fläkthastighet och ac on/off är ju ett stort skämt. Jag väntar på att den ska säga *plooong* och flyga i tusen bitar varje gång jag rör vid den... Jag har pysslat en hel del med analog/digitalteknik och byggt en hel del elektronik, och kan säga att det är ganska stor skillnad mellan billiga och dyra komponenter...

Kan jämföra med stereon där hemma, så fort jag vrider volymratten det minsta så slår displayen om och visar volymen, ingen väntan/fördröjning där inte.

/S
Kan hålla med om segheten i själva displayen när det gäller Sensus-systemet, men önskar jag t.ex. höja/sänka temperaturen 1 grad vrider jag bara 2 hack på temp-ratten åt lämpligt håll. I min V60 iaf är "hacken" i temp-vreden tydliga.
Ratten i min XC70 har också distinkta klicklägen, så jag behöver inte titta på något för att vet om jag ändrat temperaturen med 1°C, exempelvis. Bara för att se det absoluta värdet, och det visas vanligtvis hela tiden.
Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]