Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Snart dags att byta leasingbil, men postar i tråden ändå då det endast återstår en vecka tills jag måste skicka in beställningen.

Vad tror ni om följande spec?
----------------------------

Volvo V40 Cross Country D3 Aut Summum
614 Ice vit
Mefits 18" Darkgrey
Driver Support-paket
Introduktionspaket
Teknikpaket med Premium Sound Multimedia DVD 7" display
Dekorationslist bak
Tröskeldekor
Charcoal/Blond/Charcoal
Textilmattor
Shimmer Graphite Aluminium panelinlägg
Volvo On Call + P-värmare
Progressiv hastighetsberoende servo med tre valbara styrkraftsnivåer
Parkeringshjälp fram och bak med halvautomatisk parkeringsassistent

----------------------------
Glastak går inte att välja för leasingbilsbeställare förräns nästa modellår i April.
Såja, nu är min beställning lagd (samt konto reggat, både här och på MIN VOLVO). ;)

Det blev en Volvo V40 D3 R-Design med några få extra utrustningsdetaljer. Fick hålla tillbaka mig själv för att förmånsvärdet inte skulle skjuta i höjden. :wink:
Ice vit 614
Automat AWTF-80 SC
R-Design Läder Svart PZ00
V40 R-Design Intropkt
High Performance CD 7"
Mörkt tonade rutor 5 st
Parkeringsvärmare m tidur
Fast drag 13 pol
Takspoiler 614 Ice White, inkl spoilerläpp

Beräknad leverans v.12 (slutet av Mars) enligt Min Volvo. Kan tänka mig att bilen levereras i början av April.

/SK
Idag hoppade bilen till steg 2.
Planerad byggvecka :1203 :-)
Beräknad leveransvecka : 1207 :-)
Paperboy skrev:Japp då har man beställt ny bil, Blev som följande och beräknad lev. v7 2013

"Basmodell 2013 Volvo V40 D3 Summum"
"Motor Diesel 5cyl 150hk/110kW D5204T6"
"Växellåda Automat AWTF-80 SC"
Ice vit 614"
Läder Charcoal P100"
V40 Bagagerumspaket"
Driver Support V40"
Teknikpaket Premium 7 V40"
V40 Intropaket"
""Aluhjul Midir Black 18"""""""
RTI - Navigationssystem"
Borttag emblem bakluckan"
Textilmattor 4 st i kupén"
Parkeringshjälp fram/bak"
VOC parkvärm/fjärrstart"
Formgjuten bagagerumsmatta plast"
Nokian NODA MAT205/55R16 H7"
Matta kupégolv, gummi Charcola Solid"
Fast drag 13 pol + 7 plol adapter"
Exteriört styling paket,m PAS bak, 614 White"
SoKn skrev:Såja, nu är min beställning lagd (samt konto reggat, både här och på MIN VOLVO). ;)

Det blev en Volvo V40 D3 R-Design med några få extra utrustningsdetaljer. Fick hålla tillbaka mig själv för att förmånsvärdet inte skulle skjuta i höjden. :wink:
Ice vit 614
Automat AWTF-80 SC
R-Design Läder Svart PZ00
V40 R-Design Intropkt
High Performance CD 7"
Mörkt tonade rutor 5 st
Parkeringsvärmare m tidur
Fast drag 13 pol
Takspoiler 614 Ice White, inkl spoilerläpp

Beräknad leverans v.12 (slutet av Mars) enligt Min Volvo. Kan tänka mig att bilen levereras i början av April.

/SK
WoW låter som en mycket läcker bil, den vill Vi se så glöm ej lägga ut bilder så fort Du fått den!
:-)
Skulle precis hämta en svart diamant - den fick tyvärr stå kvar hos Bilia. Massor med djupa repor på höger bakskärm och bakdörr. Polermaskinen har tydligen tagit sig en okontrollerad tur. Vilken besvikelse...

Vad ska man nu acceptera? :cry:
Den skall vara HELT fläckfri vid leverans. Acceptera inget som kan påverka din glädje eller värdet på bilen. Det gäller även fel som du upptäcker senare.
Det är det Garantin är till för.
Ok, update. Leveransverksta'n försökte polera upp den ytterligare, men resultatet blev endast lite bättre. Försäljnings- och verkstadschefen tillkallades och bilen fotograferades. Kontakt ska ske med Volvocars - eventuellt får den genomgå någon form av speciell lackbehandling. Vissa kan tydligen trolla. Vi får se, hur det blir med det.
Allt dokumenterades och jag tog bilen med mig till slut. Ville inte lämna den och meddela hustrun att hon riskerade att vänta en omgång evighet ytterligare, på sin bil.
Det rätta hade så klart varit att vända på klacken och be dem återkomma med en annan ny bil. Jag vet...
Dock, gör handlar'n så gott han kan och vi har en lugn och stillsam dialog.

Nåväl, bilen är lite provkörd och vad ska man annat säga - än att den är bara så himla bra att köra. Och T3:an i V40n räcker mer än väl till. Absolut tillräckligt kvick om man inte ska köra racing med den. Och då kör jag ju dagligen annars med en mustig 2,5FT - som jämförelse. Jaja, det är skillnad. Däremot är körglädjen ändå, flera gånger större i V40n. En 2,5:a under huven på den bilen är nog mumma.

Annars ett lite fel - växelspaksknoppens belysning fungerar inte. Jag sa inget vid leveransen - trodde det var en inställningsgrej. (Jag är typen som inte vill ha en lång genomgång vid leveransen - vill pilla på kontroller och knappar själv. Upptäcktsfärd!) Får kolla med Bilia imorgon.
När man läser om andra här som drabbats av problem så är första tanken tack o lov att det inte var jag. Men sedan tar den medmänskliga solidariteten över och man blir både ledsen och lider verkligen med er som blivit drabbade av sådan otur :-( Allt jag kan säga är att försöka ta det med gott mod som du verkar ha gjort och hoppas på ett gott avslut på historian. Lycka till och hoppas du finner glädjen för den nya bilen oavsett din otur i starten. Mvh en annan V40 ägare :-)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 43

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]