Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60
Vad önskar ni kommer med faceliften på XC60 i övrigt? Tänkte i form av utrustning etc. Skriv era önskelistor...
Min lista:
Modernare automatlådor och lägre CO2 utsläpp
Nya modernare instrument (är iofs i stort sett bekräftat)
Bakljus helt i LED + lite ny design.
Innerbelysningspaket (ambient light)
LED-nummerskyltsbelysning
Yttre belysningspaket med LED i dörrhandtagen
4-zons klima med separat reglering bak, ser bra mycket lyxigare ut i baksätet.
Head-up display för RTI. DS etc
Night vision kopplat till head-up
Fotviftsöppning till den elektriska bakluckan
av Soft
XC60 skrev:Vad önskar ni kommer med faceliften på XC60 i övrigt? Tänkte i form av utrustning etc. Skriv era önskelistor...
Min lista:
Modernare automatlådor och lägre CO2 utsläpp
BMW F10
Nya modernare instrument (är iofs i stort sett bekräftat)
BMW F10
Bakljus helt i LED + lite ny design.
BMW F10
Innerbelysningspaket (ambient light)
BMW F10
LED-nummerskyltsbelysning
BMW F10
Yttre belysningspaket med LED i dörrhandtagen
BMW F10
4-zons klima med separat reglering bak, ser bra mycket lyxigare ut i baksätet.
BMW F10
Head-up display för RTI. DS etc
BMW F10
Night vision kopplat till head-up
BMW F10, ikke bildet, men varsler
Fotviftsöppning till den elektriska bakluckan
BMW F10

Hvordan er prisen på en BMW 5 serie x drive i Sverige ?

BMW 525xD vs XC60 D5 ?
av Raymond
Soft skrev: Fotviftsöppning till den elektriska bakluckan
BMW F10

DER har man virkelig en genialisk lösning där någon värkligen har tänkt till!
Användarvisningsbild
av philipsguy
Raymond skrev:
Soft skrev: Fotviftsöppning till den elektriska bakluckan
BMW F10

DER har man virkelig en genialisk lösning där någon värkligen har tänkt till!
Skulle kunna vara ett patent? VW Passat har det med som option. Kanske Volvo bedömt det som något trafiksäkerhetsfientligt ;)
Passatens motsvarighet till BLIS varnar om man lägger i blinkers samtidigt som det finns ett fordon i blinda fläcken, det vore ju en annan enkel grej för Volvo att lägga till.,,
Användarvisningsbild
av MartinS
philipsguy skrev: Passatens motsvarighet till BLIS varnar om man lägger i blinkers samtidigt som det finns ett fordon i blinda fläcken, det vore ju en annan enkel grej för Volvo att lägga till.,,
Eftersom ingen j-vel blinkar ändå kanske det är bättre att varna även utan blinkspakens inblandning.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Det finns väl redan en önskelistetråd den här tråden ska väl handla om XC60 My 14. Kom ihåg att XC60 med sensus introducerades mitt i modellåret som en B-utgåva...
Användarvisningsbild
av V9097
Jag citerar sista stycket ur den här pressreleasen från Volvo. http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=379

"Utvecklingen av den nya produktarkitekturen och motorfamiljen kommer att intensifieras ytterligare och flera nya motorer kommer ut på marknaden under 2013"

Det är väl ingen högoddsare att xc60 FL får något av de nya motoralternativen. Kanske bäst att handla sig en ny Volvo nu medan femmorna finns att tillgå. Framtiden ser rätt tråkig ut med bara 4-cyl motorer.
av volvoc70cab
HOPPAS ATT DET INGÅR MÖJLIGHETEN ATT BYTA BLINKERS LAMPOR DÄR BAK UTAN ATT RIVA NER HALVA BILEN DÄR BAK I NYA FACELIFT. DETTA ANSER JAG VIKTIGARE ÄN LITE KOSMETISKA FÖR ATT MAN SKA SE SKILLNADEN PÅ ÅRSMODELLERNA.
av sweborn
Hoppas också de lagt lite energi på att framtida XC60-ägare skall slippa boka ett nytt verkstadsbesök i månaden.

Men jag tror mer på digitala instrument och rullande LED-blinkers. Verkligen fokus på kärnvärden.
Köpråd V60 Recarge

När jag köpte min xc60 begärde jag […]

Det varierar med årsmodeller och när […]

Har du kollat på något av det vi skri[…]

230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]