Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har problem med en volvo 940 91 Som går skapligt bra på tomgång , Den går bara upp till 1500 varv hur mycket man än gasar , sen låter det som man pumpar på gasen fast man håller den ner tryckt .kan även bli att det smäller till i bland . jag har fått fram en felkod och den är 223 - tomgångsventilsignal har provat med en annan tomgångsventil men felkoden kommer tillbaks direkt efter start .här även bytt tändkablar ,tändstift ,rotor, fördelare ,bränslefilter, har även provat med en annan llm och även en annan tändmodul men problemet kvarstår , någon som har något bra förslag ??

jag lägger upp en film som jag gjorde i dag på när bilen är igång , i filmen så håller jag fullgas men låter som att jag pumpar med gasen .

Då föngerar bilen igen , var boxen till insprutet som gett sig
Senast redigerad av 1 jaegarn, redigerad totalt 0 gånger.
jaegarn skrev:Har problem med en volvo 940 91 Som går skapligt bra på tomgång , Den går bara upp till 1500 varv hur mycket man än gasar , sen låter det som man pumpar på gasen fast man håller den ner tryckt .kan även bli att det smäller till i bland . jag har fått fram en felkod och den är 223 - tomgångsventilsignal har provat med en annan tomgångsventil men felkoden kommer tillbaks direkt efter start .här även bytt tändkablar ,tändstift ,rotor, fördelare ,bränslefilter, har även provat med en annan llm och även en annan tändmodul men problemet kvarstår , någon som har något bra förslag ??

jag lägger upp en film som jag gjorde i dag på när bilen är igång , i filmen så håller jag fullgas men låter som att jag pumpar med gasen .

//DL
Du trycker gas pedalen i botten men det låter inte mer än så? Det pumpar liksom i gasen fast du håller full gas i pedalen? Är det så du menar? Jag tycker detta är jättemärkligt. Har du gjort rent tomgångsmotorn och vevhusventelationen och sånt? Gasvajern kärvar inte? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16#p419116. Kolla också efter sprickor och luftläckage i slangar och insugspackningen.
sicnarf skrev:Du trycker gas pedalen i botten men det låter inte mer än så? Det pumpar liksom i gasen fast du håller full gas i pedalen? Är det så du menar? Jag tycker detta är jättemärkligt. Har du gjort rent tomgångsmotorn och vevhusventelationen och sånt? Gasvajern kärvar inte? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16#p419116. Kolla också efter sprickor och luftläckage i slangar och insugspackningen.

Ah på filmen så är gasen i bott , jag har rengjort tomgångsmotorn även provat med en annan , men vevhusvetelationen har ja inte kollat än , luftläckage har ja kolalt med startgas men har inte varit nått .
Tyckte ditt fel var märkligt så jag ringde en kompis som var mera kunnig på bilar än jag är. Jag berättade om ditt problem och han sa också att du skulle titta på din Luft Massemätare. Kan vara fördelaren med sa han.
sicnarf skrev:Tyckte ditt fel var märkligt så jag ringde en kompis som var mera kunnig på bilar än jag är. Jag berättade om ditt problem och han sa också att du skulle titta på din Luft Massemätare. Kan vara fördelaren med sa han.
jag har också varit inne på det med luftmassemätaren men jag har provat med 2 st med samma nummer som föngerar men felet kvarstår . har bytt fördelarlock , rotor, tändkablar, tändstift .

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)