Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Kolla först att låspinnen löper fritt i panelen, så att den inte kärvar, kan spara tusenlappar
av Golddigger
Har precis samma sak på min S60 -02. Larmar/låser men låspinnen på förardörren går ner bara för att vända upp igen. Dörren går att öppna utan att larmet går igång. Har dock inte testat det där med att vänta 30 sekunder, ska göra det och se vad som händer.

EDIT: Dörren går i lås efter en stund trots att låspinnen är uppe.
Senast redigerad av 1 Golddigger, redigerad totalt 0 gånger.
av Alminjo
bilen låses sig efter ca 30 sek... på volvo i gbg vill dom ha 3500-4000 för att åtgärda felet...
Användarvisningsbild
av Mikko
Min bil låser sig inte efter 30 sekunder utan man får låsa/låsa upp några gånger med fjärren tills den låser sig. :roll:
Användarvisningsbild
av Joru
Har samma problem på passagerarsidan. Knoppen åker upp igen vid låsning. Får alltid öppna dörren och låsa manuellt. Larmet går på efter 30 sekunder, men dörren förblir olåst om man inte låser den manuellt. Lite irriterande.
av Tomas79
Detta hände på min Volvo S40 -02 och det smörjde bara låskistan så fungerade det igen! Nu har jag dock en Volvo V70 -04 =)

Ps, det kostade 800 kr att lämna in den och smörja kistan..
av _robban
Hade samma problem jag, S60 -01, men hade det på både förarsidan och även på passagerar sidan. Blev till att rulla in till Bilia och få det fixat för 3200kr per dörr har jag för mig.
av Golddigger
Tomas79 skrev:Detta hände på min Volvo S40 -02 och det smörjde bara låskistan så fungerade det igen! Nu har jag dock en Volvo V70 -04 =)

Ps, det kostade 800 kr att lämna in den och smörja kistan..
Kunde ju vara värt att testa själv kanske... Någon som gjort detta själv med lyckat resultat? Berätta gärna hur isf! :wink:
Användarvisningsbild
av gladsillen
Jag har precis samma problem med att låspinnen fjädrar upp på förardörren när jag låser med fjärrkontrollen.
Någon som har en beskrivning på hur man gör för att smörja låskistan?
av kjammolle
Jag har precis samma fel på min 945:a -96! Så fort man slänger igen förardörren så går låspinnen ner halvvägs och dörren låser sig. Vid upplåsning får man vrida nyckeln tre gånger innan låspinnen går hela vägen upp. Idag blev problemet dock ännu värre eftersom man är tvungen att hålla nycken vriden samtidigt som man öppnar handtaget för att överhuvudtaget kunna komma in i pärlan ;) Problemet är endast på förardörren och allt uppkom efter en kraftig inbromsning så hela bilen låste sig?! Hjälp!

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]