Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
kinkytoys skrev:de flesta på den här tråden ska fan inte få äga en bil.... om ni nu sitter på en sån här sida och säger att du inte bryr dig om din bil så ska du nog tänka på att sluta skriva.. man blir ganska trött på personer som inte bryr sig om bilen utan bara låter den förfalla som om den inte hade någon själ eller något värde.. om ni nu har så gott om kredit på eran bank så skaffa en ny bil då.. de borde ju inte vara så svårt för er... eller ni har kanske så mycket lånat redan så ni har inte råd med någon ny bil.... lycka till när ränterna går upp...
Jag antar att denna person inte har läst ordentligt hur folk har skrivit i denna tråd,
kan ju vara så att personen i fråga inte har lika mycket tid/ekonomi för sitt eget fordon som vissa av oss har
och då försöker skapa en debatt som personen inte kommer att vinna hur mycket han/hon än försöker att rätta
oss efter dennes syn på fordonstillsyn.

Och som sagt så är det ju upp till var och en hur man gör med sin ägodel.
Användarvisningsbild
av PLA
Jag är dansk och har ägd bil sen 73 (1973 ;-) ) Jag har varit avundsjuk på grannarna mod ost, där åkte runt i sina stora sköna Volvo. Det var inte på tanken att köpa en Volvo själv. Avgiftar gjorde en Volvo minst 2½ gång dyrare i Danmark än i Sverige - i en version strippat för allt lyx.
Alla mina bilar har jag skött om, som nu tiden räckte. Bara priset på en ny bil gjorde, att det var nödvändigt att undvika en allt för tidig bildöd.
Mina bilar ska vara säkra. Ljus, bromsar, styrning ska vara 100% i ordning, och mina bilar ska jag kunde lita på att jag kommer fram, - och tillbaka så klart.
MEN, efter 15 år i Sverige, har jag nu äntligen fått den efterlängtade Volvon (beg.), och jag har nu tiden till att pyssla om den. Och jag har inte blivit besviken på bilen. Volvokänslan är oslagbar, ljudet av en dör där stängas, säten, ljuddämpningen, ....... allt det som många av er, där tar Volvo som något vanligt, kanske har glömt att uppskatta.
Lacken ska vaxas och interiören dammsugas, för det är en njutning att sätta sig i en skinnande ren bil.
ljudet av ett dött batteri?

https://uploadnow.io/f/wJCCQ6F

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]