Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Som jag har förstått det kommer bland andra Renault med modeller där internetdator finns i fordonets "fasta" utrustning. Bra om man vill streama, skypa eller nyttja nätets alla andra möjligheter.

Har Volvo PV något liknande? Befintligt eller på gång?

undrar

Henry
av SuperEpon
Med tanke på att det dröjde till 2012 innan man kunde streama musik via Bluetooth så tror jag inte att det kommer inom den närmsta tiden... :roll:
av perhall
Bra fråga. BMW har haft det sen 2001 och det har ju sålt riktigt dåligt. Tror det är som handsfree, först dyrt och nästan ingen köper det, fem år senare ingår det i paket och nästan alla har det. För det kan ju inte vara så svårt/dyrt att fixa tycker man.
PH
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Att kunna koppla upp själva fordonet mot Internet utan krångel med bluetooth och liknande har sina klara fördelar. Hoppas det kommer och att lösningen innehåller tryckkänslig skärm, valfritt operativ osv.

/H
av SuperEpon
En Citroen jag hade som firmabil gick att beställa med Wifi (satt ett 3G-modem integrerat)
Så tekniken finns ju... Annars kan jag berätta att en Ipad 3 (monterad på tvären) är precis lika bred som mittkonsollen i en XC70/V70II, och brodit har ett gäng riktigt fina modellanpassade hållare :)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
SuperEpon!

Tack för tipset!

Visst finns det mängder med bra alternativ för att göra bilen till ett rullande inforum men det jag är ute efter är den totala integrationen med bilens övriga system. Har på senare år blivit lite anti mot extra prylar i form av t ex sugproppsinstallationer. Brodits prylar är iofs verkligen proffsiga men det blir ju ändå "utanpå" panelen. Kanske är jag gnällig. Kan i så fall vara åldern. :wink:

Hälsningar

Henry
av llesrof
Vad menas med "internetdator"? En inbyggd PC med internetuppkoppling? Det är ju illa nog att bilen åldras och blir omodern på ennkafferast (jag tar rätt långa raster när jag väl hinner ta dem), skall det dessutom sitta en mediadator i den så känns det ju som att den delen kommer att vissna ännu snabbare. Hur fräsch kommer den, förmodligen svindyra, utrustningen kännas om några år? Okej, en wifi-uppkoppling för att skicka olika data till bilen kan ju vara fiffigt, men ingen integrerad dator. Sist men inte minst har ju folk redan detta med sig i form av sin ficktelefon. Jag skulle aldrig betala en spänn för något som
1: åldras bra mycket snabbare än bilen.
2: jag redan har med mig.
av Raymond
Det kommer, garanterat! Läste presis i dagarna att Volvo har ingått samarbete/avtal med Spotify.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Henry_Fågeljazz skrev:Visst finns det mängder med bra alternativ för att göra bilen till ett rullande inforum men det jag är ute efter är den totala integrationen med bilens övriga system
Viken rysare.. så varje gång det tex kommer något nytt som 2G, 3G, 4G eller tex en ny Andoidversion eller iOS version är det bara att skrota bilen och köpa en ny som man gör med sin telefon. Dvs en gång per år.

Men det kommer nog, det är ju alla tillverkares dröm att deras produkt blir värdelös och man måste köpa ny årligen. Blir ju dyrt om man integrerarin hela bilen i den produktlivscyckeln.
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]