Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Naturligtvis har de gjort det. Men jag tror inte säkerhet är det främsta argumentet utan att det blir billigare i produktion. Det var länge sedan franska bilar hade dålig säkerhet.
Användarvisningsbild
av Ante2
Glastaket är helt underbart och lagom med glas.
Sen skulle aldrig Volvo äventyra säkerheten med att ha hela taket i glas. Sen är det ju ett tillval så vill man inte ha det av nån anledning så väljer man det helt enkelt inte :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det lär va laminerat, det är iaf panoramatakluckan på xc60. Jag har mycket svårt att tro det bara skulle vara härdat på v40, eller på något tak för den delen.

/Martin
av Krakus
I vilket fall som. Har ni sett laminerat vindruta som är krossat?
Själv vill jag inte sitta i en bil med glastak som "rullar". Fast jag har inget val vintertid. Min 407a SW har ett stort som fan.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Droopy skrev:Och hur ofta voltar man el krockar under en livstid, jag har krockat en gång sedan jag började köra bil i trafiken som 16-åring.
Har gjort en rejäl "rulltårta" en gång för länge sedan, så för min del är det helt plåttak som gäller i fortsättningen också.
av perhall
FiddeUBC skrev:Om man nu köper en ny V40 med glastak ,har man inte då suttit / provkört någon av demobilarna hos sin Volvohandlare innan man väljer tillvalet?
Det låter helt rimligt att kolla upp det innan... men när det kommer en ny bilmodell är det inte ovanligt med 10 000-tals ordrar från personer som inte sett bilen. Varje gång det kommer ny BMW 3-serie t ex kommer det in säkert ett par tiotusental beställningar runt om i världen med taklucka, navi, adaptiva chassin och andra saker som inte har testats... bilmodeller säljs med mest utrustning när de är nya... sen kommer Tage, 70 år och köper Classic på slutet med två options: dragkrok (fast) och reflexstripes på stötfångaren./PH
av MrNorth
För våran del ingick glastaket (av någon anledning) i high tech-paketet som i sig var väldigt förmånligt, så då följde det med... Hade absolut sett att volvo plockar bort det och lägger till något annat tillbehör som är mer "High tech" än en nästan svart och för liten "panoramaruta".

/S

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]