Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AxelF
Såg just den här annonsen på blocket
http://www.blocket.se/vi/32271143.htm

Kan ju inte låta bli att fundera över om jag betalat överpris för min 245hp RICA optimering.

Är supernöjd med RICAs mjukvara men... Kan man få samma sak för en bråkdel av pengarna hos nån liten skruttverkstad?

Någon som har erfarenhet?
av Droopy
2495 gäller ju endast listade modeller, ring och fråga vad de ska ha för att progga din bil, lär bli ett helt annat pris om de ens har "verktyg" för det.

Dessutom har du ju säkert en dosa från Rica så du kan återställa din mjukvara när du behöver, bara dosan brukar ju gå på en tusenlapp el två beroende på leverantör. Sedan har du ju allt det här med support osv osv, och det kostar ju ochså.
av AxelF
Droopy skrev:2495 gäller ju endast listade modeller, ring och fråga vad de ska ha för att progga din bil, lär bli ett helt annat pris om de ens har "verktyg" för det.

Dessutom har du ju säkert en dosa från Rica så du kan återställa din mjukvara när du behöver, bara dosan brukar ju gå på en tusenlapp el två beroende på leverantör. Sedan har du ju allt det här med support osv osv, och det kostar ju ochså.
Jag är med på vad du menar. Ev kan dom inte ta en så ny bil. Men hur är själva mjukvarorna ? Lika bra som dom stora leverantörernas (bsr RICA ) eller är det bara nåt "skit" som nån halvkass motortrimmar wannabe har skrivit ihop nere i sin källare?
av llesrof
Jag är alltid skeptisk mot företag som skriver illa i sina annonser och som "lånar" vad som ser ut att vara pressbilder. Nu vet jag inte om det är en av Volvos pressbilder men det skulle förvåna mig mycket om de plåtat själva :D Det ger en oseriöst intryck. Tack, men nej tack.
Användarvisningsbild
av crumpets
För tillräckligt låg kostnad har de knappast haft tillgång till särskilt bra utrustning eller särskilt många timmars provning på helfordon. Jag hade aldrig laddat in det i min bil i alla fall. Det tar tid och är dyrt att utveckla en schysst mjukvara.
av Soft
Det er nok en rippoff av Rica eller BSR, det er ikke vanskelig å "ta" noen andres pakker, rewrappe de og selge som egene.
Men om du går til siden deres som er Bil-motor.se, kommer du til bil-motor.com, der har de ikke noe produkt til Volvo :-)
av AxelF
Misstänker också att det kan röra sig om rippoff på någon annans mjukvara. Jag har bara handlat av bsr och Rica tidigare och alltid varit nöjd med resultatet. Tyckte bara det lät lite för bra för bra för att vara sant när jag läste annonsen.

Ser dock inget fel med lite "sund" konkurens som ev kan gynna oss konsumenter och pressa priserna lite.
av Mwi
Tror du hade blivit mer lessen om du handlat där :cry:
Söker man på företagsnamnet de anger på hemsidan= likvidation
http://www.allabolag.se/5566951926/AB_B ... elsingborg
Söker man på tfn.numret som anges så blir det inte heller så bra
http://www.allabolag.se/680112LIKB/Bil_ ... or_i_Ekeby
Man kan sammanfatta det med: Det finns inga gratis luncher :-O)Man får vad man betalar för.

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]