- tor 03 jan 2013, 20:35
hej, Senaste tiden har jag upplevt att framrutan i bilen lätt vill imma igen när det är blött och regnigt ute, så under senaste service som jag gjorde i helgen så läste jag även ut felkoder och rick då upp denna.
DTC 0040 Luftkvalitetssensor. Intern fel.
Permanent."
Har läst lite om detta men inte riktigt förstått vad som bor göras.
Mitt kupefilter ska jag byta till ett kolfilter då det ska sitta i min bil men tyvärr monterade jag ett "vanligt" där i sommar.. Har det orsakat att det blivit problem??
Nästa fundering är ju om jag ska beställa en ny luftkvalitets sensor?? Är min verkligen kass eller något annat som spökar??
För övrigt verkar klimatanläggningen fungera bra, lite svårt att säga om den kyler riktigt nu när det är kallt ute men man känner skillnad på luftfuktiget om man sätter den på Off.
What to do?
Bilen är en V70 2,5T från 2005 men 14000mil på mätaren.
DTC 0040 Luftkvalitetssensor. Intern fel.
Permanent."
Har läst lite om detta men inte riktigt förstått vad som bor göras.
Mitt kupefilter ska jag byta till ett kolfilter då det ska sitta i min bil men tyvärr monterade jag ett "vanligt" där i sommar.. Har det orsakat att det blivit problem??
Nästa fundering är ju om jag ska beställa en ny luftkvalitets sensor?? Är min verkligen kass eller något annat som spökar??
För övrigt verkar klimatanläggningen fungera bra, lite svårt att säga om den kyler riktigt nu när det är kallt ute men man känner skillnad på luftfuktiget om man sätter den på Off.
What to do?
Bilen är en V70 2,5T från 2005 men 14000mil på mätaren.
- By MatjesillV70