Tungviktarn skrev:4ans vxl samt hålla på bromsen funkarBra tips, men jag Har 6-vxl Automat. Ditt råd är för motorer med Manuella lådor om jag läst rätt.
Moderator: Moderatorer
Tungviktarn skrev:4ans vxl samt hålla på bromsen funkarBra tips, men jag Har 6-vxl Automat. Ditt råd är för motorer med Manuella lådor om jag läst rätt.
Tungviktarn skrev:4ans vxl samt hålla på bromsen funkarMed slående mutterdragare isf. annars blir impulsen för liten och man drar med sig motorn iaf.
Mobbe skrev:Jag hade inte tillgång till muttermaskin och har automat så jag satte en hylsa på en av bultarna till momentomvandlaren i hålet där startmotorn satt. Sen gick det åt ett långt skaft och mycket muskler. ........flanz skrev:Ja bytte kamrem på min V70 06 2.4d nu i veckan. De va enkelt. Man behöver ingen handbok däremot hjälper de med mek vana. De jävliga va att man va tvungen att lossa remhjulet från veven. De satt som Sören! Och ja bytte vattenpumpen ocksåJag är också orolig för just remskivan på vevaxeln. Hur fick du loss "remhjulet som satt som Sören"? Läste i Haynes att man ska lossa startmotorn och peta in en grov skruvmejsel?? för mothåll. Jag har 6-växlad automatlåda?