Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HerrNilsson30
Hej

Dags att byta bil. För mig behöver jag nu en bil med drag och gärna kombi. Är inte bilkunnig och orkar egentligen inte klabba med bilen. Köp en Volvo V70 they say.

Så, jag har hittat en jag gillar, det är en Volvo V70 2,4 (170hk) 2007 som har gått 17000 mil.
Frågan är då är 17000 mil långt för en sådan bil? Är det dumt att köpa en bil som gått så mycket?
Priset på bilen ligger runt 90k (byter in min gamla för 15-20k).

ABS bromsar
ACC/Klimatanläggning
Airbag förare & passagerare
Armstöd fram
Armstöd bak
Antisladdsystem
Avtagbar dragkrok
Bluetooth
CD-stereo/Radio
Dimljus fram
Dryckes hållare fram och bak
Elhissar fram och bak
Elinfällbara Sidospeglar
Elspeglar
Elstol förare med minne
Farthållare
Fjärrstyrt c-lås
Färddator
Gardin Airbag
Halvläderklädsel
LM-fälgar
Motorvärmare
Multifunktionsratt
Parkerings sensor bak
Rails
Regnsensor
Rök & djurfri
Sidoairbag
Skinnklädsel
Stolvärme fram
Ställbar ratt
Svankstöd förare
Svankstöd passagerare fram
Svensksåld
Yttertemperaturmätare

Tack på förhand
av Mikael G
Det är bara köpa, milen är inget som avskräcker om den är fin och välservad i övrigt. Priset har jag ingen egentlig koll på men om du är uppe runt i runt 90' som budget så finns det ju även dieslar som alternativ om du kör mycket.

Just det, gissar att du har en hyfsat dyr service med byte av kamrem etc. vid 18.000 mil, kan ju vara ett prutargument kanske eller försöka deala till dig den på köpet?!
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Hejsan Herr Nilsson,

Ser ganska dyrt ut vid första anblicken, Kolla via Bilpriser.se så ser du att din bil ska kosta runt 80k hos handlare och 65-70hosprivatperson.
Senast redigerad av 1 Andreas2012, redigerad totalt 0 gånger.
av HerrNilsson30
Hej. Tack för svar!

Jag kör inte särskilt mycket så diesiel är nog inte alternativ. Läste lite mer på internet och hittade att vid 16 - 18.000 mil ska är det kamremsbyte m.m. Men det tar jag så klart reda på.
Då kanske jag kan få ner priset lite ändå. Tack för hjälpen!

God fortsättning
Användarvisningsbild
av Fisch
Är det landsvägmil och om bilen i övrigt är i gott skick så finns det ingen anledning att låta milen avskräcka. Tycker däremot att priset är lite högt. Köper du bilen via en firma? Om de inkluderar 18000 mila servicen inkl kamrem samt går ner några tusen i pris så kan det vara läge.
av HerrNilsson30
Har nu fått bra deal på bilen. 80k och de servar och byter kamrem på den.
Välservad och allt verkar frid och fröjd :).
Tack för er hjälp.
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]