Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Du kan knappt få en B230F att dra lika mycket soppa hur du än gasar som den här gör på landsvägskörning :lol:

De låsbara tanklocket gör ingen större nytta för de brukar aldrig finnas något kvar i tanken att stjäla...
Användarvisningsbild
av Lucif3r
päpplet skrev:Du kan knappt få en B230F att dra lika mycket soppa hur du än gasar som den här gör på landsvägskörning :lol:

Jasså :) ?
Min B230FB kunde allt soppa i sig ~1.5l/mil vid lite inspirerad körning. V70in vid ungefär lika körning ligger på runt 1.2-1.3. Visserligen är det helt olika motorer :P

Men vad jag har hört så drar en B230FT ungefär lika mycket som T5an.
Användarvisningsbild
av päpplet
HAHA, 1,5l milen drar min lugn körning :lol:

En B230FT ska dra 1,01l milen med automat blandad körning och 0,77 landsväg enligt volvos egna siffror. Vete fan varför min ET drar det dubbla :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
min GL drar ju massa när man leker. Har oxå låsbart tanklock som jag nog kan kasta och ersätta av en sådan där gummi plopp :P
Användarvisningsbild
av päpplet
Petade i ett nytt originalfilter idag (det gamla var mer mörkt än ljust i färgen) och numera verkar den ha kommit ner till mer humana 1,2l milen :) Firas med några bilder

Hur många har sett en 740 med taklucka och HELT innertak :)
Bild

Eberspächern som är monterad i skuffen (har för övrigt inte en susning om vart jag slår på den)
Bild

Och naturligtvis ska 80talets värsting få lite tidstypiska tillbehör
Bild

Har även inhandlat lite olja för oljebyte men tyvärr hade volvo slut på filter så bytet får vänta. Lär även se över backventilen till klimatanläggningens vakum samt börja leta utbytesturbo då det pyser och luktar olja från instrumentpanelen när den får laddtryck :lol:
Användarvisningsbild
av SA4AQS
päpplet skrev: Hur många har sett en 740 med taklucka och HELT innertak :)

Eberspächern som är monterad i skuffen (har för övrigt inte en susning om vart jag slår på den)

Och naturligtvis ska 80talets värsting få lite tidstypiska tillbehör
Jag har sett en men då var man liten i en vit 740 GLT 16Valve, minns att den hade bensinvärmare och original vinge också.

Jag vet inte om jag skulle våga ha en sån där självstartande bensin bomb i skuffen :roll:

Kanske jag ska montera en sån där jag också tror pappa har en som ligger på vinden om den nu fungerar.
Användarvisningsbild
av päpplet
Bomben i skuffen kommer jag troligen byta mot en termos under huven istället så jag får motorvärmare också. Det speciella fästet för turbobilar har jag sparat från värmaren till GLTn
Användarvisningsbild
av päpplet
Jo jag har också funderat på att köpa en hel platta. På Volvo har dom gått upp så dom kostar 100kr styck nu
Användarvisningsbild
av Nexus
Har ni inte volvo orginaldelar på OK macken? Det har vi här i stan till 80 tals racers 8) Finns även orginalfilter på skruvat.se för 92:-

Tjejkompisen hade en 745 med taklucka och helt innertak för ett par år sedan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]