Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edling
Hejsan. Jag har hittat min älskling som jag tänker ta mycket hand om. Jag köpte min S60 02:a AUTOMAT som endast rullat 4300 mil för 1 vecka sedan av en 91 år gammal gubbe som typ ja ni ser knappt kört den och det är hög tid för service.
Jag funderar på om jag ska lämna in den hos Volvo som vill tar runt 8000:- för denna service då jag måste byta kamrem och eventuellt tänd stift + vanlig service (och mjukvara uppgradering ?)

Eller ska man skippa en riktig original service och fixa det hos en billigare service verkstad som lägger sig mellan 5000-6000:-?
Hade bilen rullat mer än bara 4000 mil hade svaret varit självklart men nu när den som sagt nästan bara stått stilla i 10 år i garaget så känns det som det är lite andra saker att tänka på.

Tack på förhand

mvh / Edling
Användarvisningsbild
av Guligan
Låter trevligt med en lågmilad S60. Behöver väl inte ens fråga om den är fin... 8)
av Edling
Den är så jävla fin Ditech behandlad också glänser så sött. Men då lutar det åt att jag lämnar in den hos Volvo men måste få se vad en annan kille tar.
8000 är rätt mycket pengar men bil det kostar, tar ju ca 10000 mil tills nästa kamrems byte :-)-)
Användarvisningsbild
av hollan
säg till att du vill ha en 2,0 och kupe filter och kamrem så landar du nog på unde 6000:-
tändstift och luftfilter är 6000mil och inga år så de kan du ta nästa år
Användarvisningsbild
av Vojje
hollan skrev:säg till att du vill ha en 2,0 och kupe filter och kamrem så landar du nog på unde 6000:-
tändstift och luftfilter är 6000mil och inga år så de kan du ta nästa år
Hur många möss har inte bott i det filtret och stiftbyte kostar knappast skjortan.
Bilen behöver en ordentlig overhaul. Rent av en rundsmörjning :wink:

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]