Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Nu har man fått stenskott på framrutan.
Hur kul är det?
Så j............a förbannad man blir. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Nu till frågan.
Vart kan man fixa stenskott på framrutan?
Nån som har nått bra tipps.

Ska ju hellst vara i Sthlm då jag bor där.
av kaffe_koppen
jag vet att det finns ett ställe i Södertälje, men det är nog onödigt långt för dig att åka. Ryhds glas heter det i alla fall, ligger i Södertälje hamn
av haxpet
Så länge du bara har en stjärna går det väl att fixa någorlunda, men har det börja spricka så får du inte bort det, inte sprickan i alla fall. Man kan enbart stoppa sprickor från att sprida sej, men inte ta bort dom vad jag vet.

Annars så kan du ju byta framruta.
av Luthor
Om du har fått en "stjärna" så brukar det vara gratis att försöka laga det hos en glasmästare, hör med ditt försäkringsbolag (så är det för mig i alla fall och jag har Länsförsäkringar)... Om rutan spricker vid lagningen så får man dock stå för självrisken för glas...
av EvilEd
Finns nån glasmästarkedja i Sthlm, kommer inte ihåg vad dom
hette nu (kan kolla senare), dom fixar stenskott och har du
volvia/IF som försäkringsbolag så slipper du självrisken.

/ed
av NCR
Jag antar att din bil är försäkrad?

Ring till ditt försäkringsbolag så har de koll på vilka glasmästare de har samarbete med i din region.
av haxpet
Har man bara en stjärna så ska man försöka få den fixad så snabbt som möjligt. Jag fick ett stenskott i min gamla S60 på vägen till jobbet en morgon och tänkte att jag så fort jag slutar så ska jag försöka få någon att fixa det. Men när bilen stått i solen och temperaturerna var lite olika så sprang det iväg en spricka 20-30 cm in på rutan rakt i synfältet innan jag ens hade hunnit sluta för dagen.

Stenskottet som jag fick satt bara 2-3 cm från A-stolpen och störde inte så mycket, men när sprickan åkte iväg så blev det genast mycket tråkigare.
av Luthor
haxpet skrev:Har man bara en stjärna så ska man försöka få den fixad så snabbt som möjligt. Jag fick ett stenskott i min gamla S60 på vägen till jobbet en morgon och tänkte att jag så fort jag slutar så ska jag försöka få någon att fixa det. Men när bilen stått i solen och temperaturerna var lite olika så sprang det iväg en spricka 20-30 cm in på rutan rakt i synfältet innan jag ens hade hunnit sluta för dagen.

Stenskottet som jag fick satt bara 2-3 cm från A-stolpen och störde inte så mycket, men när sprickan åkte iväg så blev det genast mycket tråkigare.
Det där är så olika, min "stjärna" fick jag (eller rättare sagt min sambo) för ca 5-6 månader sedan och har inte orkat göra något åt det, och peppar peppar så är det fortfarande bara en stjärna... :wink:
av PEK
Tjena!

Har precis haft min v70 inne för lagning av stenskott på en firma som heter aa-autoglas. Finns lite var stans, själv åkte jag till Bromma. Kolla deras hemsida. Dom har ngt avtal med volvia mfl vilket innebär att du inte ens behöver betala självrisken, det blir alltså gratis. Hade ett ganska stort stenskott (sedan förra vinterns resa till skidbacken) som nu inte är mycket mer än en liten prick. Jag är nöjd och det var helt klart värt besväret.

Mvh

PEK

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]