Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Shadows
I min XC90 från '04, har jag Nyligen upplevat att radio stannar (Musik och display) och displayen i RTI-skärmen blir svart, och efter ett par sekunder kör skärmen ner.

Ibland pågå det i några sekunder, andra gånger en del minutter. Och i dag mera än 40 min. I varje fall börjar det funke igen, om motorn har stängts av i ett par minuter.

Har någon en aning om vad som är fel? Är det en kabel, kontakter eller ..?
Användarvisningsbild
av Shadows
Der finns ingen fel att utläsa ?

Någon prater om ICM modulet skal lödas om, när bilen har rullat +20.000 mil.

Någon som också har prövat det?
Användarvisningsbild
av mhunter
Shadows skrev:
andreasb skrev:Jeg har prøvd å bytte en transistor (stod beskrevet på et annet forum) og det fungerte i et par dager, så døde displayet igjen. Det er et firma som kan reparere disse... http://bildelshuset.com/Reparationer.htm#ICM
Fik du din ICM till at fungera?
Vart hittade du link med rep av ICM med bytte transistor?
Han skrev ju att den funkade ett par dagar efter transistorbytet. Och länken till bildelshuset fick du ju oxå?
Få du inga felkoder, så är det inte ICMfel. Kan ev vara glapp i MOSTnätet, fibernätet mellan infotainmentmodulerna eller en av dessa moduler som felar/glappar. Man kan bygla förbi dessa med en fiberbygel för att testa, hört att mobiltelefonmod och subwoofermod är de som oftast felar...
Fiberbygel finns i vissa modeller, sitter i klädseln under cdn, annars köpa på volvo ca 300kr
Användarvisningsbild
av Shadows
mhunter skrev:
Shadows skrev:
andreasb skrev:Jeg har prøvd å bytte en transistor (stod beskrevet på et annet forum) og det fungerte i et par dager, så døde displayet igjen. Det er et firma som kan reparere disse... http://bildelshuset.com/Reparationer.htm#ICM
Fik du din ICM till at fungera?
Vart hittade du link med rep av ICM med bytte transistor?
Han skrev ju att den funkade ett par dagar efter transistorbytet. Och länken till bildelshuset fick du ju oxå?
Få du inga felkoder, så är det inte ICMfel. Kan ev vara glapp i MOSTnätet, fibernätet mellan infotainmentmodulerna eller en av dessa moduler som felar/glappar. Man kan bygla förbi dessa med en fiberbygel för att testa, hört att mobiltelefonmod och subwoofermod är de som oftast felar...
Fiberbygel finns i vissa modeller, sitter i klädseln under cdn, annars köpa på volvo ca 300kr
Ja, jag läste at den fungerade et par dagar. Så frågan gik så klart på om han fick den at fungerar igen. Det var linket till det annat forum som nämtes, som jag gärna ville studera. Jag kunne dock selv klicka på bildelshuset.com-länken :wink:

Jag har inte mobiltelefon- eller Subwoofer-modul. Då är det vel bara RTI, Radio och CD som är infotaimentmoduler?
Användarvisningsbild
av mhunter
Beror som sagt helt på feltyp, börja med att avläsa ev felkoder. Se även på detta Eng. Forum: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=143343
Antennmodul, förstärkare (under pass.stolen) är två till moduler...

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]