- mån 31 dec 2012, 10:35
Så var det på min Golf MY10 i alla fall. Funkade klockrent, alltid bra och skarp bild! :D
Moderator: Moderatorer
ornet skrev:Då har VW den perfekta lösningen. Helt skyddad kamera. Kunde inte vara så svårt för tekniker att förstå. Man har ju linsskydd på vanliga kameran av en anledning.Det är nog sådana detaljer som skiljer "riktig premium" från "nästan premium"... :)
Som det är nu är backkameran ett värdelöst tillbehör och ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag på Volvo.
Det är ju inte utan att man faktiskt behöver en kamera med tanke på den begränsade bakåtsikten som fås på bekostnad av designen.
Designen som också orsakar nedsmutsningen.
greken skrev:Intressant tråd om smutsig barkdel. Något jag funderade på innan jag beställde min V40. Måste säga att av samtliga bilar jag haft som varit av "nyare" snitt har haft samma problem i varierande grad :( . Undantagen C5 (sedan). Tur att jag inte beställde med bakkamera :)
kidu skrev:Kanskje det bedres om en monterar annen diffuser:Jag hoppas på det. Men är dock lite tveksam.
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-461266
Förbättrar bilens redan goda köregenskaper och bidrar till ett optimerat luftmotstånd tack vare ett mer effektivt luftflöde bakom bilen