Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo940Racing
Jag va iväg och köpte mig en volvo 940 -92 utan turbo.
Den startar nämligen inte och jag undrar vad som kan va felet.

Jag har kollat pumparna och dem låter, den får gnista, reläna, har även försökt starta med startgas och det funkar inte heller.

Jag ber om ursäkt om ett sånt här forum redan finns, men jag har inte haft orken..

Hoppas någon kan hjälpa mig

MVH David
av Landin
Vars har du kollat gnistan? Från spolen eller ute vid stiften? Men har du gnista ute vid stiften så är kamremmen hel iaf, iom att kammen driver fördelaren. Soppapump funkar, men kommer det bränsle fram till spridarna? Vars sprutade du in startgas? före eller efter luftmassemätaren? Tror du ska lossa slangen mellan den och insuget så du får duscha in de direkt mot spjället och inte mot luftmassemätarens finmaskiga nät som lär dräpa all form av effekt som startgasen ger + att jag inte tror det är så nyttigt för den heller att bli dränkt i startgas.
Men ta ett kompprov få se, funkar gott och väl med en billig från Biltema, även den kommer tala om ganska tydligt om något är fel.

Ok,Tack 72 år gammal motor :-D .Lagren ä[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]