Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Jag lät volvoverkstaden montera detta och har inte haft några mer problem med detta efteråt. Det jag inte riktigt förstått är om problemet helt plötsligt kan uppstå eller om det finns från början på vissa exemplar. Jag kan inte tänka mig att förra ägaren av bilen inte lagt märke till det. Det går ju liksom inte att undvika att märka det när det väl händer :D
av crstonetto
Precis detta jag undrar över också. Förra ägaren måste ju ha hört detta om det ej plötsligt bara uppstår!? Är det en stor sak att montera detta som tar extra lång tid för Volvo att fixa eller tror du att man kan be dem på Bilia Tumba att fixa detta samtidigt den 3/1-13 när jag lämnar in bilen för Broms + kylvätska byte denna dag? Hinner ju ej ringa dem förrän den 2/1 när dom öppnar igen och är detta något fäste dom brukar ha hemma eller är det en beställnings sak?
av llesrof
Det är ett enkelt jobb aom inte borde ta många minuter. Jag stod visserligen inte och tittade, jag var på jobbet istället, men det kan inte vart svårt. Jag köpte monteringssatsen och lät montera den i samband med service. Skall kolla i pärmen där jag har mina bilpapper.
av crstonetto
Illesrof: tack för ditt svar igen. Ok det alltså en monteringssats man köper!? Kanske tom ett jobb man kan klara av själv!? Vore kanon om du hittade papperet så kanske du har ett artnr.!? Om det nu är samma till xc 70 som v 70?
av llesrof
Nu skall vi se... jag lämnade in bilen 2009-11-26. "Montering av servicesats 220 SEK" och "Servicesats 1369,60 SEK". Moms tillkom så det slutade på 1998 riksdaler. Det står "30793794" framför servicesatsen så jag förmodar att det är artikelnummret.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]