- lör 29 dec 2012, 16:39
Hej på er, jag har en Volvo v70n 2.5t awd-06 och 2 gånger har ett svårt problem att hitta uppstått!? På juldagen när vi åkte på motorvägen och bytte fil så plötsligt började det skrika och det lät som det kom från höger sida fram men är ej säker!? Detta hände 2 gånger när jag bytte fil (det var mycket snömodd strängar denna dag mellan körbanerna) och sedan har det ej uppkommit förrän idag när vi körde till dotterns ridskola. Det spelar ingen om jag bromsar hårt eller slutar gasa eller liknade för att sedan bara försvinna igen. Idag hände det bara 1 gång. Vet att detta kan vara svårt att svara på men är det någon som har någon ide vad detta kan vara? Är rädd att det skulle vara något med 4 hjulsdriften men har inget belägg för att det skulle ha med den att göra? ! Känner att detta är något som svårt att hitta om man lämnar in på en verkstad samt bli väldigt dyrt att felsöka. Tacksam för alla förslag jag kan få. Har ägt bilen sedan i somras så detta är första vintern jag äger denna bil. Mvh Stefan
- By Saftgurkan