Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Kan detta va bilderna på faceliften av xc60 nästa år? Gaska diskret förändring men snyggt, man vågar väl inte ta ut svängarna för mycket på storsäljaren. DRL: en känns ju igen från v40 cross-country. Lite mycket lackat dock, kan det va r-designen? Vore kul att se den lite robustare versionen med svart nertill, om den kommer finnas kvar?

Nya backspeglar, nya strålkastare fram och v40'ns DIM.

/Martin

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
av riha
Inga DNA ljus kvar mellan grillen och framljusena.
Bortsett från det så ser det bra ut vad jag kan tycka.

Jag har inte R-design på min XC60 idag och därför svart plast nedan, jag skulle gärna se att man inte behövde R-design för att få den lackad nertill, rätt mycket snyggare hellackad.
av hk1971j
Snyggt!

Satan va man blir sugen, men jag har beställt en MY13 XC60 R-Design som jag väntar in.....

Nåja, man får vara nöjd för det lilla här i livet 8)

Får bli en till ny XC60 slutet 2014 för mig.

Gillar den nya designen samt instrumenteringen. Kompisen hämtade ut sin
nya V40 med alla möjliga paket och annat.

Fick en provtur med den och efter ett tag accepterade jag och gillade nya instrumen tavlan!

Noterar dock att det inte är samma mätartavla som V40 då den på bilden här ä'r "analog" med
mätare och ej digitala siffor.

Undrar dock om denna bild på XC60 är en med "design paket" typ som för V40 eller om
avgasrören bak kommer vara standard?
av Sharkbait
Tycker dem ha fegat lite för mycket med faceliftet.

Äntligen är DNA-ljuset borta! LED-ljus som tex på V40 R-design. Gör bilen bredare/biffigare. Men LED-luset på V40 Momentum och uppåt är också grymt snyggt. Svårt fall...

Bort med alla glödlampor och in med LED.

Hellackad utan R-desgin strlånade och det var på tiden !!!

Vad är nyheten med hastighetsmätarhuset? Runt/sammanfogade/analogt. Varför inte köra samma som V40?

Jag hoppas bara inte denna XC60 kommer med den förbannade funktionen automatiskt halvljus. LED fram på och svart bak. :twisted:
Användarvisningsbild
av MartinS
Sharkbait skrev: Vad är nyheten med hastighetsmätarhuset? Runt/sammanfogade/analogt. Varför inte köra samma som V40?
Den har väl samma instrumentering som analog i V40 va? Verkar lite "snikutrustad" då den dessutom endast har halogenstrålkastare.

Det vore synd om alla är nerlackade tycker jag. Visst ser det väl finast ut i de plogade och sopade villakvarteren men inte jättepraktiskt för oss som kör mycket grusväg och verkligen behöver en "liten SUV"/CUV till annat än att köra över plogsträngen vid brevlådan.

/Martin
av pergrein
Det ser ut som att det blir en lite krom sarg runt panelen för ljusvredet m.m...

Mvh
Per
av therep
Och äntligen kommer kåpor till lyktspolarna som är integrerade i kofångaren och inte ligger "ovanpå".
av MrNorth
Snyggt, inte så stor skillnad mot MY13 tycker jag. Hade dock gärna haft de där LED-dimljusen som V40 har där nere där dimljusen brukar sitta.

Mitt största hatobjekt i XC60n är tyvärr kvar, handbromsknappen. Fan till dålig plats för denna, och totalt oergonomiskt också att öppna och stänga. Vad är det för fel med en *snygg* knapp bredvid växelspaken som på Audi Q5? eller en vanlig spak som på V40?

Ja äntligen har de fattat galoppen med strålkastarspolarna och sänkt ner dem i karossen. Varför detta inte gjordes från början kan man ju undra... de svarta gummiknapparna för att låsa dörrarna verkar finnas kvar, hmm...

/S
Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]

Jag hade också en sådan en gång.[…]

Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]