NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min gamla S60 -08 hade jag ett liknande problem. Där var det en bromstrycksgivare som inte hade 100% kontakt i kontaktstycket mot givaren. Kontakterna togs isär och sprayades med kontaktspray. Kontakterna sitter på huvudbromscylindern.

Låt volvo läsa ut felkoden och få felorsakerna utskrivna så slipper vi gissa.
Skriv inte när ni inte kan, är förlängd garanti på hydralaggregatet från
Volvo centralt inte nån jävla goodwill som folk verkar tro (dock kan man ju ringa
och höra om man kan få det på goodwill / en trepartslösning. (Och visst stämmer det att om
du är en väldigt bra kund att du kan få till en 3parts men den sannolikheten är ganska liten). Finns inget försäkringsbolag
i nuläget som har maskinskada till 18000 mil. Blir så satans less när man försöker tillföra
något väsentligt och hjälpa så kommer det någon jävla tomte som inte kan något
och flikar in nått skitinlägg.
Skriv inte om du inte har lärt dig placera ut kommatecken, punkter och parenteser. Man får huvudvärk av att läsa din text. Jag fick samma fel och Bilia bytte ut Hydraulenheten under GOODWILL. Vad gäller försäkringen menar jag 15k mil om man har Volvia (som högst). Finns ingen anledning till att dra till med en sån fräck ton. Fick du inte någon julklapp i år eller?
Bilia bytte inte ut den på goodwill, dom bytte den och fakturerade Volvo, sen om
dom kallat det för goodwill för dig så är det felaktigt. Min julklapp iår var
en gåva till barncancerfonden, så den är jag mycket tillfreds med. Däremot
så är jag väldigt less på alla som tror sig veta saker, jag jobbar med det här
dagligen och försökte hjälpa men man tappar motivationen lite då
det är så många som leder trådskaparen på villovägar varje tråd.
Fick även jag en felkod som antydde fel på antispinn och Dstc, verkar vara ett ganska vanligt fel. Hursomhelst så fick jag ett pris på byte av hydraulikenhet på c:a 11000:- men som någon skrev så tar Volvo kostnaden/en del av kostnaden beroende på bilens ålder. 100% upp till 60 månader och 50% upp till 80 månader.
Så med facit i hand så kan man vara ganska nöjd ändå, jag har bara 4 månader kvar till maxgränsen, och då hade man fått slantat 11000:- Dessutom så skall det tydligen skett någon form av förbättring av denna enhet så den kanske inte packar ihop igen.
Blev även lovad ny programvara till bilen på köpet , kalla det goodwill eller vad som.
Var in och kikade nyss, som sagt tidigare 100% upp till 60 mån, 50% 61-84 mån.

Så här skriver dom om den:

* Den nya hydraulenheten (36001319) består av enbart pumpmotor och ventilhus monterade i en enhet. Styrenheten ingår inte.

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]