Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
# (i detta fall egentligen INFO) används alltid i Sensus för att visa hela texten, om den inte får plats i det fält som avsatt för den i displayen. Förekommer oftare om man har den lilla skärmen.
av Droopy
apersson850 skrev:# (i detta fall egentligen INFO) används alltid i Sensus för att visa hela texten, om den inte får plats i det fält som avsatt för den i displayen. Förekommer oftare om man har den lilla skärmen.
Just det ja, nu ramlade poletten ner.
av mattish
När mina staplar ska visa mer än 1000 km så blir det bara en # istället för siffrorna och jag har lilla skärmen.
av perhall
Är det fortfarande två kartuppdateringar som ingår (sedan uppdateringen MY10 av GPS:en, innan Sensus kom, är det ju det) eller får man uppdateringar i all evighet så länge man väljer Volvoverkstad/Service 2.0 ...?/PH
Användarvisningsbild
av sura56
perhall skrev:Är det fortfarande två kartuppdateringar som ingår (sedan uppdateringen MY10 av GPS:en, innan Sensus kom, är det ju det) eller får man uppdateringar i all evighet så länge man väljer Volvoverkstad/Service 2.0 ...?/PH
Man får två kartuppdateringar
av MrNorth
Intressant ut, men bara för att det blir en touch-screen så leder det väl inte nödvändigtvis till att mjukvaran som sådan blir bättre? De skriver något om Android i texten, men vad har det att göra med Sensus egentligen, mig veterligen är det en annan egenutvecklad plattform...?

Förutsätter alla vi med MY12/13 bilar under minst två år framöver får ta del av framtida mjukvaruuppdateringar, antingen gratis eller för en summa, det finns mycket att förbättra med befintliga Sensus....

/S
av moffe
Sensus connected touch verkar vara en helt ny platform som snurrar på android(någon slags version).
Har inte något att göra med nuvarande sensus. Jag tror att man byter ut hårdvaran, skärmen och säkert någonslags centralenhet. Detta kommer säkert att kosta en hel del pengar om man vill göra det. Förstås är det inte måste att göra det, man kan fortfarande köra med gamla "plain" sensus (2.0, 3.0 kanske kommande 4.0).
av varpan
Vad jag förstod efter att ha läst artikeln så var det en box som installeras i handskfacket och en ram runt (IR som registrerar "knapptryck") befintlig 7' display som man alltså behåller....
Så inte allt för mycket "ny" hårdvara om man skall uppgradera..
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 30

Stämmer.

V60 sliter däck bak

Vilken bussning är det du menar? Och vart fin[…]

Husbilar igen, eller ja förare och sjä[…]